Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WKD jako metro naziemne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ja
Gość






PostWysłany: Śro 12:06, 23 Sty 2008    Temat postu: WKD jako metro naziemne

Jak Pan ocenia szanse i perspektywy czasowe na przekształcenie WKD w metro naziemne? Czy są jakieś opracowania na ten temat?

Pytam po tym artykule:

Według burmistrza Grodziska Mazowieckiego dzięki tym działaniom uda się doprowadzić do wzrostu rentowności kolejki, co z kolei pozwoli na znalezienie inwestora strategicznego, który podjąłby się przebudowania kolejki w szybkie metro naziemne. Biorąc pod uwagę intensywny rozwój budownictwa jednorodzinnego na terenach, przez które przebiega trasa kolejki, w ciągu najbliższych lat znacznie wrośnie wartość wykorzystywanego przez nią korytarza komunikacyjnego.


(z gazety prawnej)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ja
Gość






PostWysłany: Śro 13:56, 23 Sty 2008    Temat postu:

i 2 kwestia - dociągnięcie linii WKD do metra! przecież to tak oczywiste, ze to powinna być pierwszainwestycja wkd. Mięlibyśmy wówczas extra 3 linię metra (naziemną - a więc znacznie tańszą i szybszą w realizacji).

Dlaczego w tym kraju się nie myśli?! Czemu Pan, jako ekspert, nie forsuje takich propozycji?! Janki i Okęcie mogą poczekać!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:02, 23 Sty 2008    Temat postu:

Przy częstotliwości dwa razy na godzinę to trochę na wyrost nazywać to metrem, ale niewątpliwie kolejka byłaby bardziej funkcjonalna, gdyby dochodziła do centrum. Zresztą podobnie byłoby z dworcem centralnym, który skrupulatnie omijają wszystkie linie metra, może więc to on powinien się przybliżyć do nich? Ale tego zapewne żaden z aktualnych planów zagospodarowania okolic PKiN nie przewiduje.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 10:49, 24 Sty 2008    Temat postu:

2 razy na godzinę to jeździ ona po 22:00, natomiast w szczycie co 7-10 minut, tak więc do standardu metra wcale nie tak daleko. Ciekawe, czy zakupy nowego taboru pozwolą na osiągnięcie częstotliwości przejazdów w szczycie na poziomie co 5 minut?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszkam w Michałowicach
Gość






PostWysłany: Sob 3:41, 26 Sty 2008    Temat postu: WKD

Pozwolę sobie wkleić to co napisalem w komentarzu do artykułu na portalu Rynku Kolejowego...

"Panowie, jak sobie wyobrażacie dociągnięcie WKD do linii metra? Przecież to jest technicznie NIEMOŻLIWE !!! Stacja WKD Warszawa Śródmieście jest stacją czołową. Na jej przedłużeniu znajdują się przejścia podziemne dworca centralnego a za ulicą Emilii Plater perony i budynki dworca PKP Warszawa Śródmieście. Przedłużenie w takiej formie nie wchodzi w grę. Można pomyśleć o odgałęzieniu i połączeniu torów z linią średnicową, gdzieś pomiędzy Zachodnim a Ochotą, ale wiązałoby się to ze zmianą napięcia na całej linii WKD. Wtedy wybrane pociągi mogłyby dojeżdżać np. do Dworca Warszawa Wschodnia, ale czy to ma sens?"
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:31, 27 Sty 2008    Temat postu:

kluczowe to rozstrzygnięcie zasilania czy dalej 600 v z pełnymi konsekwencjami czy też przejscie na 3 kv,osobiście wolałbym trakcje spalinową (choc zbólem wbrew tradycji) a zaoszczedzonę kasę z modernizacji elektryki w całości skierować na zakupy taboru tak aby dokonać jego całościowej wymiany,mam nadzieję ze w 2008 roku decyzje w sprawie trakcji zapadna a w 2009 nastąpi modernizacja infrastruktury torowej na wyciszoną i umożliwiajacą v podrózowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ja
Gość






PostWysłany: Pon 15:05, 28 Sty 2008    Temat postu:

To nie jest planowana całkowita wymiana taboru?! Evil or Very Mad Shocked
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert_Pollak
Gość






PostWysłany: Wto 13:39, 29 Sty 2008    Temat postu:

trakcja spalinowa na WKD - nonsens! Wszędzie na świecie się elektryfikuje linie:

- silnik elektryczny się zużywa wolniej i jest bardziej wydajny niż spalinowy
- trakcja ekologiczna = ekologia
- ceny paliwa szybko rosną a energii elektrycznej wolniej
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oelka




Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MDM

PostWysłany: Wto 1:55, 19 Lut 2008    Temat postu: Re: WKD

mieszkam w Michałowicach napisał:
Można pomyśleć o odgałęzieniu i połączeniu torów z linią średnicową, gdzieś pomiędzy Zachodnim a Ochotą, ale wiązałoby się to ze zmianą napięcia na całej linii WKD.

Nie koniecznie. Mozna tez zakupic dwusystemowe zespoly trakcyjne.
Albo zbudowac polacznie z siecia tramwajowa...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin