Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:08, 03 Lip 2007    Temat postu: Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz

Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia
5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział
Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę
gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość
programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie.
Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
- możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
- wielkości potoku podróżnych,
- brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
Natomiast w przypadku:
- zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
- zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
-Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna
-Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
-Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
-Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
-Linia Wa wa –Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka
-LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
-Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin