Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prawne mozliwosci przejecia infrastruktury kolejowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darion




Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków

PostWysłany: Pią 23:57, 17 Sie 2007    Temat postu: prawne mozliwosci przejecia infrastruktury kolejowej

Mam pytanie do p. Piechocińskiego: czy są w Polsce prawne możliwości przejęcia infrastuktury kolejowej przez samorządy, tak jak to w latach 1993-1996 zrobili Niemcy z niektorymi liniami, ktore podobno byly nierentowne? (patrz:allianz-pro-schiene.de/cms/upload/pdf-Dateien/Publikationen/Miasto_Region_Kolej.pdf) i jakie są możliwości finansowania modernizacji przejętych linii (bo zaniedbania ze strony PLK są wręcz niewyobrażalne). I jeszcze jedno pytanie pozwolę sobie zadać: kiedy w końcu skończy się era niekompetentnych ludzi w spółkach PKP, którzy tylko potrafią narzekać i nic dla nich nie jest możliwe do wykonania, a za to chętnie wzięli by każde pieniądze od Państwa, tylko za bardzo nie potrafią ich spożytkować. Że nie wspomnę już o kilkudziesięciu kolejowych związkach zawodowych.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:11, 21 Sie 2007    Temat postu:

Oczywiście prawne możliwości przekazywania linii kolejowych samorzadowi istnieją i są nawet w praktyce wykorzystywane.

Nie w samym przekazaniu rzecz.Trzeba mieć środki aby ją poprawiać.Samorządy generalnie takich środków nie mają.

co trzeba zrobić:
-przekazać małe i średniej wielkości dworce.Udawanie ze PKP sa jest w stanie tym mądrze gospodarować jest bezsensowne.PKP nie mają i nie będą miały pieniędzy na ich poprawę a utrzymywanie ich w rękach kolei to dalsza degradacja.
-dla 70-kilku dużych dworcow wyznaczyć czas na ich zagospodarowanie do 2013 (partnerstwo publiczno-prywatne,modernizacje etc).Wszystkie po 2013 nie zagospodarowane przekazać miastom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin