Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia Warszawa Gdynia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:17, 17 Lip 2007    Temat postu: Linia Warszawa Gdynia

harmonogram prac na linii Gdynia - Warszawa

- Lipiec 2007 - początek remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa oraz odcinka Nasielsk - Warszawa

- Jesień 2007 - początek remontu odcinków Iłowo - Montowo i Lisewo - Gdańsk

- 2008 - początek remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot

- 2009 - zakończenie remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa i odcinka Lisewo - Gdańsk, rozpoczęcie prac na odcinku Gdańsk - Sopot

- 2010 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Warszawa i Iłowo - Montowo, początek prac na odcinku Montowo - Prabuty

- 2011 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot - 2012 - zakończenie remontu odcinków Montowo - Prabuty i Gdańsk - Sopot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert Pollak
Gość






PostWysłany: Pią 15:30, 20 Lip 2007    Temat postu:

Niestety PLK nie podaje informacji na temat budowy 3 toru do Legionowa. Brak informacji o nowym moście na kanale żerańskim budzi obawę, że 3 tor będzie wybudowany tylko miejscowo. Wprowadzenie szybkości 160 km/h - 200 km/h dla pociągów InterCity bez separacji częściowej ich ruchu może spowodować w rzeczywistości pogorszenie ruchu osobowego gdyż pociągi będą stać po parę minut na stacjach aby przepuścić kursujące co 30 minut pociągi bezpośrednie do Gdańska i innych miast północnej Polski.

Uważam również, że wielkim błędem inwestycji jest zaniechanie planowanego kilkadziesiąt lat temu bypassa, który by omijał Nowy Dwór i skracał bezpośrednią drogę nad morze (czyli linia przez Skrzeszew). Przypominam, ze dotychczasowa linia wygina się dużym łukiem do Nowego Dworu. Linia ta nawet częściowo powstała (jest korytarz, nasypy, wiadukt). Linia ta by służyła ruchowi intercity, a linia przez Nowy Dwór Mazowiecki ruchowi osobowemu (w tym np. również nowemu połączeniu osobowemu Lotnisko Okęcie - Lotnisko Modlin kursującemu co 15 minut).

Reasumując uważam tą inwestycję za kolejną krótkowzroczną inwestycję przygotowaną w skandaliczny sposób ze względu na:

1) Brak budowy nowych przystanków na terenie Warszawy np. na Rondzie Żaba i dwupoziomego przystanku przy Tesco (na dole przystanek przesiadkowy z linią dochodząca do Warszawy Wileńskiej).
2) Brak budowy 3 toru na całej długości trasy od Warszawy Wschodniej do Legionowa.
3) Brak budowy odnogi linii na Tarchomin dzięki czemu można by uruchomić połączenie SKM z tą najszybciej rozwijającą się częścią Warszawy.
4) Brak budowy linii dla pociągów intercity Legionowo-Nasielsk przez Skrzeszew.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin