|
Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:17, 17 Lip 2007 Temat postu: Linia Warszawa Gdynia |
|
|
harmonogram prac na linii Gdynia - Warszawa
- Lipiec 2007 - początek remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa oraz odcinka Nasielsk - Warszawa
- Jesień 2007 - początek remontu odcinków Iłowo - Montowo i Lisewo - Gdańsk
- 2008 - początek remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot
- 2009 - zakończenie remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa i odcinka Lisewo - Gdańsk, rozpoczęcie prac na odcinku Gdańsk - Sopot
- 2010 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Warszawa i Iłowo - Montowo, początek prac na odcinku Montowo - Prabuty
- 2011 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot - 2012 - zakończenie remontu odcinków Montowo - Prabuty i Gdańsk - Sopot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hubert Pollak
Gość
|
Wysłany: Pią 15:30, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Niestety PLK nie podaje informacji na temat budowy 3 toru do Legionowa. Brak informacji o nowym moście na kanale żerańskim budzi obawę, że 3 tor będzie wybudowany tylko miejscowo. Wprowadzenie szybkości 160 km/h - 200 km/h dla pociągów InterCity bez separacji częściowej ich ruchu może spowodować w rzeczywistości pogorszenie ruchu osobowego gdyż pociągi będą stać po parę minut na stacjach aby przepuścić kursujące co 30 minut pociągi bezpośrednie do Gdańska i innych miast północnej Polski.
Uważam również, że wielkim błędem inwestycji jest zaniechanie planowanego kilkadziesiąt lat temu bypassa, który by omijał Nowy Dwór i skracał bezpośrednią drogę nad morze (czyli linia przez Skrzeszew). Przypominam, ze dotychczasowa linia wygina się dużym łukiem do Nowego Dworu. Linia ta nawet częściowo powstała (jest korytarz, nasypy, wiadukt). Linia ta by służyła ruchowi intercity, a linia przez Nowy Dwór Mazowiecki ruchowi osobowemu (w tym np. również nowemu połączeniu osobowemu Lotnisko Okęcie - Lotnisko Modlin kursującemu co 15 minut).
Reasumując uważam tą inwestycję za kolejną krótkowzroczną inwestycję przygotowaną w skandaliczny sposób ze względu na:
1) Brak budowy nowych przystanków na terenie Warszawy np. na Rondzie Żaba i dwupoziomego przystanku przy Tesco (na dole przystanek przesiadkowy z linią dochodząca do Warszawy Wileńskiej).
2) Brak budowy 3 toru na całej długości trasy od Warszawy Wschodniej do Legionowa.
3) Brak budowy odnogi linii na Tarchomin dzięki czemu można by uruchomić połączenie SKM z tą najszybciej rozwijającą się częścią Warszawy.
4) Brak budowy linii dla pociągów intercity Legionowo-Nasielsk przez Skrzeszew.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|