Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KM ważne daty z przeszłości

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:57, 04 Lip 2007    Temat postu: KM ważne daty z przeszłości

1. Samorządowa spółka kolejowa „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
1.1 Procedura powstania
 9 marca 2004 – Uchwała Nr 217/96/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie listu intencyjnego dotyczącego utworzenia Spółki, której zadaniem będzie wykonywanie kolejowych przewozów regionalnych na terenie Województwa Mazowieckiego.
 4 maja 2004 – Uchwała Nr 405/106/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie przeznaczenia środków na pokrycie kosztów umowy dotyczącej wykonania usług związanych z powołaniem samorządowej Spółki realizującej kolejowe przewozy pasażerskie.
 29 czerwca 2004 – Uchwała Nr 596/117/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie wniesienia pod obrady Sejmiku Województwa Mazowieckiego projektu uchwały Sejmiku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki prawa handlowego pn. „Koleje Mazowieckie – KM” spółka z o.o.
 19 lipca 2004 – Uchwała Nr 92/2004 Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki prawa handlowego pn. „Koleje Mazowieckie – KM” spółka z o.o.
 29 lipca 2004 – Utworzenie spółki „Koleje Mazowieckie – KM” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
 24 sierpnia 2004 – Uchwała Nr 879/127/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie pokrycia objętych przez Województwo Mazowieckie udziałów w spółce prawa handlowego „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
 7 września 2004 – Uchwała Nr 950/130/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania Zarządu Województwa Mazowieckiego w wykonywaniu praw z udziałów Województwa Mazowieckiego w spółce prawa handlowego „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
 7 września 2004 – Uchwała Nr 951/130/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie wyznaczenia do Rady Nadzorczej „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. przedstawicieli Województwa Mazowieckiego.
 28 września 2004 – Uchwała Nr 1071/133/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie wskazania Prezesa i Członka Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” spółka z o.o.
 5 października 2004 – Uchwała Nr 1136/134/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego uchylająca uchwałę w sprawie wyznaczenia do Rady Nadzorczej spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. przedstawicieli Województwa Mazowieckiego.
 5 października 2004 – Uchwała Nr 1137/134/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie powołania do Rady Nadzorczej spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o. o. przedstawicieli Województwa Mazowieckiego.
 11 października 2004 – Uchwała Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. w sprawie powołania Zarządu Spółki.
 3 listopada 2004 – Uchwała Nr 1277/140/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie zamówienia publicznego na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych.
 28 grudnia 2004 – Licencja na wykonywanie przewozów kolejowych osób.
 28 grudnia 2004 – Licencja na wykonywanie przewozów kolejowych rzeczy.
 28 grudnia 2004 – Licencja na udostępnianie pojazdów trakcyjnych.
 28 grudnia 2004 – Świadectwo bezpieczeństwa dla przewoźnika kolejowego.
 29 grudnia 2004 – Uchwała Nr 1616/157/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie dzierżawy zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. od „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
 29 grudnia 2004 – Umowa dzierżawy, pomiędzy „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o. o. a „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o. o. zorganizowanej części przedsiębiorstwa, zawarta na czas nieoznaczony.
 29 grudnia 2004 – Uchwała Nr 1619/157/04 Zarządu Województwa Mazowieckiego w sprawie organizowania i finansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa mazowieckiego.
 30 grudnia 2004 – Umowa pomiędzy Samorządem Województwa Mazowieckiego a „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. w sprawie organizowania i finansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa mazowieckiego.
 31 grudnia 2004 – Umowa z PKP CARGO S.A. na obsługę pojazdów trakcyjnych przez drużyny trakcyjne.
 31 grudnia 2004 – Umowa z „PKP Energetyka” spółka z o.o. na zakup energii trakcyjnej.
 10 stycznia 2005 – Umowa z PKP PLK S.A. na udostępnienie linii/odcinków kolejowych.
 24 stycznia 2005 – Umowa poddzierżawy od „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. gruntów i nieruchomości zabudowanych, które są dzierżawione przez tę ostatnią od PKP S.A.
 24 stycznia 2005 – Umowa podnajmu od „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o. o. pomieszczeń na kasy biletowe, magazyny i poczekalnie, najmowane przez tę ostatnią od PKP S.A.
 Decyzja Prezesa UTK w sprawie zatwierdzenia dokumentacji technologicznej systemu utrzymania eksploatacyjnego pojazdu kolejowego w cyklu przeglądowo-naprawczym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romuald Marczak




Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:49, 06 Lip 2007    Temat postu:

Dodam jeszcze jedną datę:
6.07.2007 - oświadczenie (list otwarty) senatora RP i prezesa Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Stanisława Koguta opublikowany w 14 numerze Wolnej Drogi pod tytułem: "Na eksperymenty nas nie stać". Senator zapewnia, że zawsze był przeciwny powstaniu spółki Koleje Mazowieckie. Obecną sytuację wykorzystuje dla poparcia swojego stanowiska.
Ps.
Ponieważ dopiero zarejestrowałem się na tym forum, a ten post jest moim pierwszym, dlatego system nie pozwolił mi na umieszczenie linku do powyższej strony. Swoją drogą jestem ciekaw kulis konfliktu Kolei Mazowieckich z ich udziałowcem PKP Przewozy Regionalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:59, 06 Lip 2007    Temat postu:

Jak zostanie przyjęte ostateczne rozwiazania przygotuję dokładne omówienie całego sporu i jego konsekwencji.W tej chwili jako członek sejmikowej Komisji Budzetu nie mogę tego komentować...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:00, 13 Lip 2007    Temat postu:

Dynamika 2006/2005



-dostęp do linii PKP PLK + 28 %

-energia trakcyjna +25 %

-obsługa trakcyjna + 14 %

-najem pomieszczeń i nieruchomości +3 %

Przychody KM w 2005 roku

-własne 183,35 mln zł

-dotacja samorządowa 99,6 mln zł

-dotacja przedmiotowa 23,6 mln zł

łącznie przychody 306 ,6 mln zł zysk 1,093 mln zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:30, 14 Lis 2007    Temat postu:

Koleje Mazowieckie kupują

Już wkrótce samorząd województwa mazowieckiego zostanie jedynym udziałowcem Kolei Mazowieckich. Ministerstwo Skarbu Państwa właśnie udzieliło zgody na sprzedaż 5 proc. udziałów w spółce, które dotychczas pozostawały własnością PKP PR. Resort zgodził się także na zakup 184 ezt od Przewozów Regionalnych, dotychczas dzierżawionych przez KM.

Samorząd wyda 175,5 mln zł na zakupienie od PKP PR 184 ezt. Dzięki temu będzie mógł poddać je gruntownemu remontowi. Płatność nastąpi w trzech transzach. Ostatnia z nich zostanie uiszczona w czerwcu 2009 roku. - Mam nadzieję, że do transakcji dojdzie w ciągu miesiąca. Chciałbym, żeby zostało to zakończone bez niepotrzebnej zwłoki, bo każdy miesiąc to 1,5 mln zł opłaty dzierżawnej - powiedział marszałek Struzik. Finalizacja obu przedsięwzięć wymaga jeszcze zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W tej sprawie wniosek został już złożony.

Na pozyskanie od Przewozów Regionalnych 5 proc. udziałów w KM, samorząd wyda 1,2 mln zł. Dzięki temu decyzje dotyczące spółki będą podejmowane w szybciej i sprawniej. Przedtem, pomimo dysproporcji posiadanych udziałów, wpływ na sytuację Kolei Mazowieckich obu podmiotów był faktycznie równoważny. - Uważamy, że skoro my wykładamy pieniądze, powinniśmy mieć więcej do powiedzenia - zaznaczył marszałek Adam Struzik. Obecnie dochodzi do paradoksu - przewoźnik wydzierżawia tabor spółce, której jest współwłaścicielem. - Taka sytuacja jest patologią z punktu widzenia celowości wydawania pieniędzy publicznych - dodał minister Jasiński.

Marszałek Struzik wspomniał także o planowanym przejęciu Szybkiej Kolei Miejskiej przez władze samorządowe. - Zwrócimy się do władz miasta stołecznego Warszawy w sprawie możliwości zakupu SKM przez samorząd. Bo sytuacja, która ma miejsce obecnie jest nieprawidłowa, jeśli patrzeć na to przez pryzmat finansów publicznych - zaznaczył Struzik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
i105n2k




Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:49, 15 Lis 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
Samorząd wyda 175,5 mln zł na zakupienie od PKP PR 184 ezt. (...)
Na pozyskanie od Przewozów Regionalnych 5 proc. udziałów w KM, samorząd wyda 1,2 mln zł.

Wszystko miło tylko widzę w tym całym szaleństwie jeden haczyk, nigdzie nie wspomina sie o zakupie kiblowni na ochocie. Czyżby opłata za dzierżawę części przedsiębiorstwa miała zamienić sie w opłatę za serwis kibelków ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin