|
Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:07, 03 Lip 2007 Temat postu: Materiały idą do góry |
|
|
materiały idą go góry czyli zagrożenia procesu inwestycyjnego
na drogach i szlakach kolejowych
od czerwca 2005 :
kruszywa
- ceny wzrosły od 14 do 23 % w zależności od asortymentu
-mniejsza podaż na rynku niż popyt
-brak pokrycia potrzeb w poszczególnych klasach
-wzrost o 13 % cen transportu kolejowego
-ograniczone możliwości dostaw limitują tempo robót i zwiększają koszty
realizacji
-średni czas obrotu pociągu z kruszywem- 143 godziny w tym :
a.załadunek-9 godzin
b. jazda z kruszywem 25
c .rozładunek 77
d. jazda pod załadunek 32
asfalt
-wzrost cen o 28-40 % w zależności od gatunku
-zagrożenia w pełnym pokryciu potrzeb w miesiącach szczytu inwestycyjnego
-zagrożenia w rytmiczności dostaw -ograniczony potencjał firm
transportowych
cement ,sprzedaż cementu w Polsce 2006- 14.5 mln ton 2005-12.2
-wzrost ceny o ponad 25 %
-są rezerwy w krajowych mocach wytwórczych
beton
-wzrost ceny o około 50 %
-ograniczone moce firm transportowych
stal zbrojeniowa
-wzrost o 70 %
-podaż krajowa przy dużym eksporcie gwarantowanym długoterminowymi umowami
nie pokrywa popytu
-ograniczone możliwości importu
praca operatorów sprzętu ciężkiego
-wzrost o 67 %
-brak pracowników na rynku krajowym
-wielka presja na wzrost płac
pozostała robocizna średnio wzrost o 30 %
paliwo wzrost o 20 %
Janusz Piechociński ZDG TOR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:04, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) nie będzie nadzorował wydawania 19 mld euro, które w latach 2007-2013 zostaną przeznaczone na inwestycje drogowe i kolejowe. Zajmie sie tym Ministerstwo Transportu. MF nie zgodziło się, by rolę instytucji wdrażającej (odpowiadającej m.in. za wybór inwestycji, podpisywanie umów z beneficjentami oraz wypłacanie unijnych pieniędzy) dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pełnił BGK. Przygotowywany przez lata do tej roli Bank po personalnych czystkach po wyborach jesienią 2005 roku nie będzie uczestniczył w trudnym procesie finansowania i rozliczania inwestycji. Decyzję tę tak jak wcześniejszą polityczną czystkę w BGK uważam za wielkie nieporozumienie o wysoce niebezpiecznych konsekwencjach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|