Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Materiały idą do góry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Proces inwestycyjny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:07, 03 Lip 2007    Temat postu: Materiały idą do góry

materiały idą go góry czyli zagrożenia procesu inwestycyjnego
na drogach i szlakach kolejowych
od czerwca 2005 :

kruszywa
- ceny wzrosły od 14 do 23 % w zależności od asortymentu
-mniejsza podaż na rynku niż popyt
-brak pokrycia potrzeb w poszczególnych klasach
-wzrost o 13 % cen transportu kolejowego
-ograniczone możliwości dostaw limitują tempo robót i zwiększają koszty
realizacji
-średni czas obrotu pociągu z kruszywem- 143 godziny w tym :
a.załadunek-9 godzin
b. jazda z kruszywem 25
c .rozładunek 77
d. jazda pod załadunek 32

asfalt
-wzrost cen o 28-40 % w zależności od gatunku
-zagrożenia w pełnym pokryciu potrzeb w miesiącach szczytu inwestycyjnego
-zagrożenia w rytmiczności dostaw -ograniczony potencjał firm
transportowych

cement ,sprzedaż cementu w Polsce 2006- 14.5 mln ton 2005-12.2
-wzrost ceny o ponad 25 %
-są rezerwy w krajowych mocach wytwórczych

beton
-wzrost ceny o około 50 %
-ograniczone moce firm transportowych

stal zbrojeniowa
-wzrost o 70 %
-podaż krajowa przy dużym eksporcie gwarantowanym długoterminowymi umowami
nie pokrywa popytu
-ograniczone możliwości importu

praca operatorów sprzętu ciężkiego
-wzrost o 67 %
-brak pracowników na rynku krajowym
-wielka presja na wzrost płac
pozostała robocizna średnio wzrost o 30 %

paliwo wzrost o 20 %

Janusz Piechociński ZDG TOR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:04, 13 Lip 2007    Temat postu:

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) nie będzie nadzorował wydawania 19 mld euro, które w latach 2007-2013 zostaną przeznaczone na inwestycje drogowe i kolejowe. Zajmie sie tym Ministerstwo Transportu. MF nie zgodziło się, by rolę instytucji wdrażającej (odpowiadającej m.in. za wybór inwestycji, podpisywanie umów z beneficjentami oraz wypłacanie unijnych pieniędzy) dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pełnił BGK. Przygotowywany przez lata do tej roli Bank po personalnych czystkach po wyborach jesienią 2005 roku nie będzie uczestniczył w trudnym procesie finansowania i rozliczania inwestycji. Decyzję tę tak jak wcześniejszą polityczną czystkę w BGK uważam za wielkie nieporozumienie o wysoce niebezpiecznych konsekwencjach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iklefgwestg
Gość






PostWysłany: Wto 0:34, 18 Gru 2007    Temat postu: Iklefgwestg

Ujisdfgasfgvbasdfjefg
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Proces inwestycyjny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin