wyborca |
Wysłany: Wto 13:11, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
Panie Pośle , Wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury, proszę się zapoznać z poniższą opinią. Takiego skandalu jeszcze nie było . Posłowie, którzy brali udział w przygotowaniu tej ustawy teraz twierdzą, że nie wiedzieli co poddali pod głosowanie. Jaki był udział w całej sprawie Dyrektora Departamentu Andrzeja Bogdanowicza i kto miał w tym interes aby w konsekwencji wzbogacić „dilerów samochodowych„ kosztem zdających egzaminy na prawo jazdy. Przypomnę casus Pani Aleksandry Jakubowskiej za próbę wprowadzenia do ustawy „i” „lub” czasopisma. Jakie teraz obowiązują standardy bo ustawę podpisał już Prezydent.
Ekspertyza prawna prof. A.Bałabana
Art.53 ust. 1 i 4 ustawy o kierujących pojazdami.
Identyczną technikę przyjęcia zasady (art. 53 ust 1) i jej odwołania( w ust.4) zastosowano do określenia rodzaju pojazdów używanych do przeprowadzenia egzaminu państwowego. W istocie chodzi tu o wymuszenie na zdających i prowadzących kursy stosowania pojazdów dla kategorii A i B narzucanych przez wojewódzki ośrodki ruchu drogowego. Decyzje tych ośrodków oznaczają konieczność wymiany flot samochodowych w ośrodkach szkolenia .Panowie mamy do czynienia z monopolistą mogącym uczestniczyć w nieetycznych działaniach na rynku samochodowym. Wymuszanie wymiany marek pojazdów musi powodować spadek rentowności ośrodków szkolenia kierowców i wzrost kosztów uzyskiwania uprawnień ponoszonych przez ich klientów. |
|
wyborca |
Wysłany: Wto 20:46, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
Sprawa , jest na czasie.
Polecam artykuł z gazety wyborczej wraz z nagraniami.
Jest Pan ważnym Posłem, bo Wiceprzewodniczącym Sejmowej Komisji Infrastruktury a więc bezpośrednio związany z tematem który Panu powierzam . Proszę się pochylić nad tym problemem, który niebawem dotknie przeciętnych śmiertelników, którzy chcą uzyskać prawo jazdy. Miało być tak przejrzyście, uczciwie, zupełnie inaczej a jak jest, oto jest pytanie ? Pod czyje dyktando posłowie uchwalają ustawy bo tą już podpisał Prezydent . Wszystko wskazuje na to, że po raz kolejny swojemu przyjacielowi prowadzącemu biznes dopomógł w osiągnięciu celu wysoko postawiony urzędnik ministerstwa, który przygotowywał ustawę.
Cytuję:
„Powstaną "superośrodki szkolenia kierowców" i będą szkolić kursantów przez internet. Tytuł "super" dostaną tylko te, które kupią... autobus i ciężarówkę.”
Znikną małe ośrodki. Tak sobie myślę „na chłopski rozum”, że pewnie to taniej nie będzie lecz na pewno drożej i dłużej.
„ Autorów rewolucyjnego przepisu nie sposób ustalić „
Czy to by miało oznaczać, że tej propozycji ustawy posłowie nie widzieli na oczy . Panie Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury co Pan na to ? Może to prawo było tworzone poza komisja. Przytoczę parę fragmentów z tego artykułu.
„Na autobus wydałby 500 tys. do 1,5 mln zł, na ciężarówkę - 400-800 tys. - Nierealne.”
„ Ustawę stworzono pod konkretne ośrodki szkolenia - podejrzewa.”
„ Drugi ustawowy przywilej super-OSK-ów to szkolenie instruktorów nauki jazdy i coroczne przedłużanie ich uprawnień (w Polsce jest ich 27 tys.).”
„Zrobili to w trójkę czy w piątkę?”
„ Projekt rządowy (Ministerstwa Infrastruktury) wpłynął do Sejmu wiosną 2010 r. i takich przywilejów nie zawierał. „
Panie Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, gdzie byli POSŁOWIE ?????
„21 lipca pięć organizacji zrzeszających OSK-i ma się spotkać rano w Sejmie z posłami z podkomisji, a o godz. 16 z urzędnikami w resorcie infrastruktury. Niespodziewanie posłowie odwołują spotkanie.”
„Stencel pisze potem na swojej stronie: "Wypracowano wspólne stanowisko i zredagowano treść wymogów dla Super OSK, które z drobnymi poprawkami zostały zaakceptowane przez dyrektora Bogdanowicza". Andrzej Bogdanowicz to dyrektor departamentu w Ministerstwie Infrastruktury.”[/i]
http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/struktura_organizacyjna/departamenty/departament_drog_i_transportu_drogowego
[i]„Dyr. Bogdanowicz pokazuje projekt z poprawkami. Szkoleniowcy próbują ustalić wymagany wiek pojazdów.
Nie mogą się dogadać. Bogdanowicz: "Sami żeście wnioskowali, to jest wasz przepis (...). Mam tu materiał podpisany przez trzech poważnych prezesów. Okazuje się, że pożal się Boże materiał".”
Panie pośle jest Pan nie tylko Wiceprzewodniczący tej komisji ale także w koalicji rządzącej .
„Aleksander Igielski jest właścicielem sieci szkół w Zachodniopomorskiem. Jego oponenci twierdzą, że już spełniają one przepisy ustawy. Sugerują, że Igielskiemu pomogła znajomość z dyr. Bogdanowiczem z czasów Wyższej Szkoły Oficerskiej w Pile.”
Czy to oznacza, że w Ministerstwie Infrastruktury na eksponowanych stanowiskach pracują emeryci wojskowi. Wcale się nie dziwię, że młodzi wykształceni ludzie musieli opuścić kraj za chlebem bo ich miejsca zajmują oficerowie różnych służb, czy to jest prawda?
„Władysław Drzazga z Gorzowa: - Bogdanowicz bywał w domu letniskowym Igielskiego. Prezes nieraz chwalił się, że może dyrektora przekonać. W ministerstwie czuje się jak ryba w wodzie.”
„Rafał Matuszak z Kierowcy.pl: - Po południu w ministerstwie 21 lipca artykuły o super-OSK-ach były już gotowe. Bogdanowicz moderował spotkanie, Igielski wnosił poprawki. Tylko oni dwaj orientowali się w zawiłościach zapisów. Dopiero prawnik otworzył mi oczy.” „Prezes Igielski na pytania o znajomość z dyr. Bogdanowiczem nie odpowie.”
„Dyr. Bogdanowicz swojej znajomości z Igielskim nie komentuje.”
http://wyborcza.pl/1,75478,9082125,Kto_wrzucil_autobus_do_ustawy.html?as=1&startsz=x
Czy Pan Poseł zechce przedstawić swoje stanowisko w tej sprawie. Co też Pan zamierza w tej sprawie uczynić dla dobra wyborców. Sprawiłem Panu pewien kłopot, proszę mi wybaczyć, ale zajecie stanowiska Wiceprzewodniczącego Komisji w tej sprawie jest jak najbardziej uzasadnione. |
|