Autor Wiadomość
mszewczyk
PostWysłany: Sob 2:07, 06 Paź 2007    Temat postu: stałe połaczenie Radzymin - Warszawa

Panie Januszu,
jakiś czas temu ZDG TOR opracował dla gminy Nieporęt studium wykonalności uruchomienia kolejowego przewozu osób w relacji Warszawa Gdańska-Legionowo-Nieporęt-Tłuszcz.

Czy jest możliwość zapoznania się z tym dokumentem lub jego fragmentami ?

Interesują mnie aspekty przemawiające za uruchomieniem stałego połączenia w tej relacji oraz przeszkody stojące w drodze do podjęcia działań zmierzających do uruchomienia takiego połączenia.

W Radzyminie mieszkańcy dopominają się o uruchomienie komunikacji publicznej - ZTM, co w mojej opinii prowadzi do nikąd (z wyjątkiem linii N). Być może się mylę bo nie jeżdżę dużo autobusami, ale biorąc pod uwagę rosnące natężenie ruchu na DK8 (Wyszków-Radzymin-Marki-Warszawa) zwłaszcza w godzinach szczytu - to uruchomienie nowych (wolniejszych) linii autobusowych ZTM stanowi mało atrakcyjną alternatywę dla istniejącej komunikacji autobusowej.

Stąd też mój wniosek, że działania naszego samorządu (we współpracy z innymi) raczej powinny zostać ukierunkowane na rozwój komunikacji kolejowej.

Pozdrawiam,
Mariusz Szewczyk
Stowarzyszenie "Radzymińskie Forum"
piechocinski
PostWysłany: Wto 16:11, 03 Lip 2007    Temat postu: Analiza linii nr 10 Legionowo-Tłuszcz

Analiza linii nr 10 Legionowo – Tłuszcz.

Linia nr 10 rozpoczyna się jako tor nr 5 stacji Legionowo w kilometrze –0,582 (początek rozjazdu nr 7) i biegnie przez kolejne rozjazdy (S49 1:9 R=190) do kilometra 0,393 (początek ostatniego rozjazdu - nr 37 - stacji Legionowo).
Dalej jako tor główny zasadniczy poprzez stację Legionowo Piaski leżącą na 1,444 km, przystanek Michałów Reginów leżący na 3,134 km, stację Wieliszew leżącą na 4,590 km, przystanek Nieporęt leżący na 8,492 km, przystanek Dąbkowizna leżący na 12,229 km, stację Radzymin leżącą na 18,382 km, stację Emilianów leżącą na 25,733 do stacji końcowej linii nr 10, Tłuszcz na 36,220 km.

Zgodnie z Regulaminem przydzielania tras i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy 2005/2006 ogłoszonym przez PKP PLK S.A., zarządcy ww. linii, maksymalna prędkość prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich na analizowanym odcinku od
–0,582 km do 16,600 km dla jednotorowej linii wynosi maksymalnie 80 km/h.
Od 16,600 km do 36,824 km linii maksymalna prędkość pociągów pasażerskich jednotorowej linii wynosi 40 km/h.
Dokładnie takie same wartości prędkości maksymalnej na analizowanym odcinku linii nr 10 wynoszą dla autobusu szynowego.

Szczegółowa analiza techniczna linii przeprowadzona w Marcu 2006 r. przez Zakład Linii Kolejowych w Warszawie, któremu podlega linia nr 10 do kilometra 16,600, wykazała dodatkowo konieczność wprowadzenia kilku ograniczeń prędkości (dwóch do 60 km/h i trzech do 50 km/h) ze względu na aktualny stan techniczny nawierzchni.

Od rozkładu jazdy 2000/2001 zawieszono ruch pociągów pasażerskich na analizowanej linii. Obecnie prowadzony jest na linii tylko ruch pociągów towarowych.
Linia jest zelektryfikowana.

Stan techniczny linii jest dostateczny. Możliwe jest wznowienie bezpiecznego ruchu pociągów pasażerskich.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group