Autor Wiadomość
ja
PostWysłany: Pon 13:30, 29 Paź 2007    Temat postu:

Dokładnie to jest teraz największy problem dotykający tysiące pasażerów komunikacji podmiejskiej: ŚCISK i kompletny brak komfortu codziennych dojazdów.

Fajnie że UE chce dać kasę na tunele pod Ursynowem, czy na trasie łazienkowskiej, ale spalin w centrum będzie przybywać dopóki nie zostanie poprawiony standard, a przede wszystkim częstotliwość kursowania pociągów podmiejskich.
Hubert _ Pollak
PostWysłany: Pią 14:23, 26 Paź 2007    Temat postu: Ścisk w komunikacji - pasażerowie na szybach

Cytat:
Z miesiąca na miesiąc pasażerowie warszawskiej komunikacji publicznej narzekają na coraz większy ścisk, szczególnie rano. Jest to oznaką niewystarczającej przepustowości większości linii komunikacyjnych. Nawet dyrektor ZTM Leszek Ruta na kolejowych targach Trako w Gdańsku 2 tygodnie temu przyznał, że w drodze do Gdańska mijał pociąg osobowy z Legionowa, który nie zabierał już pasażerów z powodu braku miejsca.

Przepustowość linii komunikacyjnych możemy wyrazić ilością osób, które mogą przejechać na danej trasie w określonym czasie. Przykładowo Mostem Śląsko-Dąbrowskim przejeżdża 55 tramwajów na godzinę, którymi w sumie może podróżować maksymalnie około 11 tysięcy pasażerów w ciągu godziny. Większość z nich niestety stojąc, a wielu dosłownie jadąc przyklejonymi do szyby. W celu poprawy jakości podróżowania należy zwiększyć przepustowość linii.


Zwiększenie przepustowośći linii możemy uzyskać w dwojaki sposób: zwiększyć po prostu ilość kursującego taboru, co jest najdroższym rozwiązaniem lub przyśpieszyć przemieszczanie się taboru. W rezultacie tabor będzie mógł wykonywać większą ilość przebiegów. Przyśpieszenie szybkości taboru da największe rezultaty w przypadku transportu tramwajowego. Tzw. prędkość handlowa tramwajów (z uwzględnieniem postojów na skrzyżowaniach i przystankach) to około 13 km/h. Tymczasem średnia szybkość handlowa nowych linii tramwajowych np. w Paryżu jest o 10 km/h większa! Zwiększyć przepustowość można między innymi poprzez:

Tramwaje:

Ograniczając zajeżdżanie drogi tramwajom przez kierowców samochodów (proponowane działania: dodatkowa sygnalizacja przed przejazdem tramwajowym, ograniczenie lewoskrętów na najważniejszych skrzyżowaniach, poziome jaskrawo żółte oznaczenie stop na jezdni przed torowiskiem, instalowanie foto-radarów bezpośrednio na tramwajach)
synchronizując i wydłużając zielone światła dla tramwajów,
na nowo modernizowanych liniach wprowadzając sterowanie ruchem tramwajów,
wprowadzając nowy tabor z większą powierzchnią drzwiową (dzięki temu wymiana pasażerów następuje szybciej)

Autobusy:
Wyznaczając pasy dla autobusów odgrodzone separatorem. W tym wprowadzając tzw. kontrapasy dla autobusów (na ulicach jednokierunkowych autobus może jeździć pod prąd na wyznaczonym pasie). Pasy dla autobusów w pierwszej kolejności powinny zostać wyznaczone na najważniejszych ciągach komunikacyjnych, które nie są obsługiwane komunikacją szynową (np. ulica Świętokrzyska, Most Świętokrzyski, trasa Łazienkowska, ulica Górczewska, Aleje Jerozolimskie począwszy od dworca Zachodniego, ulica Czerniakowska).

SKM:
Dokupienie dodatkowych składów w celu wydłużenia pociągów kursujących w porannym szczycie do 2-3 składów.

Koleje Mazowieckie:
Kontynuacja zakupów piętrowych pociągów.

Metro:
Podniesienie maksymalnej prędkości z 60 do 80 km/h.


Część tych zadań jest realizowana, niestety wiele najprostszych z nich takich, jak pasy dla autobusów, jest wprowadzana z wielkim oporem.


źródło:
ewarszawa com

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group