Autor Wiadomość
piechocinski
PostWysłany: Wto 9:11, 21 Sie 2007    Temat postu:

Oczywiście prawne możliwości przekazywania linii kolejowych samorzadowi istnieją i są nawet w praktyce wykorzystywane.

Nie w samym przekazaniu rzecz.Trzeba mieć środki aby ją poprawiać.Samorządy generalnie takich środków nie mają.

co trzeba zrobić:
-przekazać małe i średniej wielkości dworce.Udawanie ze PKP sa jest w stanie tym mądrze gospodarować jest bezsensowne.PKP nie mają i nie będą miały pieniędzy na ich poprawę a utrzymywanie ich w rękach kolei to dalsza degradacja.
-dla 70-kilku dużych dworcow wyznaczyć czas na ich zagospodarowanie do 2013 (partnerstwo publiczno-prywatne,modernizacje etc).Wszystkie po 2013 nie zagospodarowane przekazać miastom.
darion
PostWysłany: Pią 23:57, 17 Sie 2007    Temat postu: prawne mozliwosci przejecia infrastruktury kolejowej

Mam pytanie do p. Piechocińskiego: czy są w Polsce prawne możliwości przejęcia infrastuktury kolejowej przez samorządy, tak jak to w latach 1993-1996 zrobili Niemcy z niektorymi liniami, ktore podobno byly nierentowne? (patrz:allianz-pro-schiene.de/cms/upload/pdf-Dateien/Publikationen/Miasto_Region_Kolej.pdf) i jakie są możliwości finansowania modernizacji przejętych linii (bo zaniedbania ze strony PLK są wręcz niewyobrażalne). I jeszcze jedno pytanie pozwolę sobie zadać: kiedy w końcu skończy się era niekompetentnych ludzi w spółkach PKP, którzy tylko potrafią narzekać i nic dla nich nie jest możliwe do wykonania, a za to chętnie wzięli by każde pieniądze od Państwa, tylko za bardzo nie potrafią ich spożytkować. Że nie wspomnę już o kilkudziesięciu kolejowych związkach zawodowych.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group