Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 17:15, 03 Lip 2007
Temat postu: Ustalenia grupy roboczej zespołu samorządowego
Ustalenia grupy roboczej zespołu samorządowego ds. regionalizacji kolei
Spotkanie odbyło się w dniu 13.04.2007 w siedzibie Związku Województw Polskich w Warszawie przy ul. Świętojerskiej 3/5
1. Przedstawiciele samorządów wojewódzkich generalnie zgadzają się z koncepcją oddłużenia PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Brak jest zgody na:
a) równy podział udziałów pomiędzy 16 samorządów, podział powinien uwzględniać co najmniej kilka parametrów, np. pracę przewozową wykonywaną na rzecz regionalnych przewozów kolejowych , długość linii regionalnych przewozów kolejowych, tras, obszar województwa, liczbę ludności,
b) dotacja na wykup udziałów już funkcjonujących spółek ma być obligatoryjna a nie fakultatywna.
2. Na wniosek samorządów spółki grupy PKP zobowiązane są nieodpłatnie przekazywać samorządom linie zbędne.
3. Samorządy postulują wraz z otrzymaniem udziałów o udział w majątku i gwarancje stabilności działania (przekazanie przez PKP SA zaplecza i taboru). Minister właściwy ds. Transportu zobowiąże Prezesa UTK do stabilizacji cen dostępu do infrastruktury w okresie co najmniej do roku 2018 – wzrost stawek o nie więcej niż wskaźnik inflacji ogłaszany przez Prezesa GUS.
4. PKP PLK SA gwarantuje samorządom województw od roku …. utrzymanie na odpowiednim poziomie (vmax 120 km/h) linii niezbędnych do prowadzenia przewozów regionalnych.
5. Projekt ustawy nic nie mówi o finansowaniu przewozów międzywojewódzkich.
6. Projekt ustawy nie zawiera zabezpieczeń przed sprzedażą udziałów przez „obdarowanych”. Projekt powinien zawierać zapis o pierwokupie przez pozostałych udziałowców.
7. Zaproponowana koncepcja oddłużenia powoduje, że organizator staje się przewoźnikiem.
8. Członkowie zespołu apelują o jak najszybsze uchwalenie ustawy o transporcie publicznym.
9. Członkowie zespołu wnoszą o skierowanie 2-3 członków zespołu do monitorowania ewentualnych zmian w umowie spółki PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin