Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Drogi krajowe
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 17:09, 03 Lip 2007
Temat postu: Przebudowa Puławskiej
Przebudowa Puławskiej KOMUNIKAT Nr 1
14 marca 2007 roku
W dniu dzisiejszym rozpoczęła się przebudowa ulicy Puławskiej na odcinku
granica Warszawy –Piaseczno ul. Energetyczna wraz z bezkolizyjnymi
estakadami do Centrum Handlowego Suchan.
Dyrektor Oddziału Mazowieckiego GDDKiA Wojciech Dąbrowski poinformował, że
do Świąt Wielkanocnych odbywać się będą prace przygotowawcze i w planowanym
pasie nowej drogi bez zajmowania części asfaltowej jezdni w obu kierunkach.
Technologia przebudowy Puławskiej KOMUNIKAT nr 2
Zatwierdzono następujący wariant przebudowy ;
-usunąć istniejące warstwy asfaltowe jezdni ze względu na zawartość
lepiszcza smołowego
-usunąć istniejące pobocza ,ze względu na niewystarczającą nośność i zmianę
przebiegu obu jezdni
-usunąć istniejącą podbudowę jezdni lewej (do Warszawy ) ze względu na
zmieniony przebieg jezdni lewej. Jezdnia lewa będzie wykonana praktycznie
całej długości po nowym śladzie
-wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejącą podbudowę jezdni prawej, po
istniejącym pasie rozdziału oraz częściowo po istniejącej jezdni lewej. Ze
względu na różnice wysokościowe istniejących jezdni można wykorzystać tylko
podbudowę jednej jezdni.
-na poszerzeniach wykonać ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego
cementem i podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
-wykonać nowe warstwy asfaltowe.
Zalety rozwiązania :
-usunięcie niestabilnych warstw bitumicznych
-możliwość korekty geometrii oraz dostosowanie jej do nowo zaprojektowanych
elementów organizacji ruchu
-możliwość dostosowania konstrukcji do obciążeń 115 kN
-możliwość dość szybkiej realizacji prac
-nieograniczony dostęp do licznej infrastruktury podziemnej
Oczywiście prace trwać będą jezdniami po kolei aby utrzymać w całym okresie
przebudowy 2 pasy ruchu w obu kierunkach
Opinia sanitarna projektu rozbudowy Puławskiej
W dniu 26 kwietnia 2006 roku Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny
wydał opinię pozytywną dla projektu rozbudowy drogi krajowej nr 79 od
granicy Warszawy do skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie oraz z
bezkolizyjnym połączeniem z centrum handlowym Auchan.
W opinii zamieszczono dodatkowe uwagi :
1.zapewnić właściwy poziom hałasu w środowisku poza pasem drogowym dla
terenów zabudowy mieszkaniowej z usługami pora dnia-max60 dB ,pora nocy max
50 dB oraz w pomieszczeniach mieszkalnych zgodnie z normą PN-87/B-02151.02
(wymiana stolarki ).
2.po zrealizowaniu rozbudowy drogi wykonać ekspertyzę porealizacyjną na
bazie rzeczywistych pomiarów jakości środowiska i zastosować do jej wyników
odpowiednie dodatkowe zabezpieczenia łącznie z możliwością wyznaczenia
optymalnego zasięgu obszaru ograniczonego użytkowania.
3.W ramach prac rozbudowy zastosować ciche nawierzchnie bitumiczne.
4.W trakcie eksploatacji drogi przestrzegać prawidłowych zasad właściwego
utrzymania jezdni (czyszczenie ,odśnieżanie i usuwanie zanieczyszczeń )
oraz konserwacji urządzeń technicznych służących ochronie środowiska.
Droga w stanie dzisiejszym nie posiada żadnych zabezpieczeń chroniących
środowisko i mieszkańców okolicznych budynków. W ramach rozbudowy i
przebudowy drogi przewidziano realizację : trzeciego pasa ruchu ,obiektów
drogowych ,dwóch wiaduktów ,[przebudowę skrzyżowań ,zatoki autobusowe ,
oświetlenie i urządzenia ochrony środowiska. Przedłożony Raport o
oddziaływaniu na środowisko stanowiący ocenę rozwiązań projektowych dla
analizowanego odcinka stwierdza , że w 2020 roku może wystąpić
ponadnormatywna strefa skażeń powietrza na odległość do 50 metrów oraz
przekroczeń hałasu do 230 metrów dla pory nocy , natomiast dla istniejącego
stanu otoczenia drogi i natężenia ruchu większość zabudowy znajduje się
poza zasięgiem negatywnego oddziaływania drogi. Powyższe wyniki uzyskano
analizując natężenie ruchu na poszczególnych odcinkach drogi, która wynosi
dla perspektywy roku 2020 :
-natężenie ruchu w porze dziennej 5206 pojazdów na godzinę
-natężenie ruchu w porze nocy 905 p/h
przy udziale transportu ciężarowego w ogólnym natężeniu ruchu 4,8 % i
prędkości 80 km/h.
W podsumowaniu Inspektor pisze :
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić ,że projektowana rozbudowa
drogi krajowej nr 79 nie pogorszy istniejącego stanu ,który nie posiada
żadnych urządzeń chroniących środowisko ,a zaprojektowane urządzenia w
pewnym stopniu wpłyną korzystnie na ograniczenie jej skutków dla
okolicznych mieszkańców.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin