Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Pią 15:55, 13 Lip 2007
Temat postu:
Nowe wagony metra
Od 31 marca pojawił się na linii warszawskiego metra drugi pociąg sześciowagonowy serii "81". Składa się on z czterech nowych wagonów pośrednich i dwóch czołowych wchodzących do tej pory w skład eksploatowanego pociągu. Cztery wagony zostały dostarczone i włączone do eksploatacji na podstawie kontraktu z firmą JSC Metrowagonmash, podpisanego 25 kwietnia 2006 roku na dostawę 14 nowych wagonów pośrednich.
Kolejnych 5 wagonów powinno zostać dostarczonych do 30 kwietnia 2007 roku, a włączenie ich do ruchu pasażerskiego nastąpić powinno do 30 maja.
Pozostałe 5, ma dotrzeć do Metra 30 maja, a ich włączenie do eksploatacji powinno nastąpić w ciągu kolejnego miesiąca.
Drugi kontrakt podpisany 16 października 2006 roku na dostawę 16 wagonów, powinien być zrealizowany do połowy stycznia 2008. Po realizacji obu kontraktów Metro Warszawskie posiadać będzie w sumie 198 wagonów zestawionych w 33 pociągi – 15 pociągów sześciowagonowych serii "81"(90 wagonów) i 18 serii "Metropolis" (108 wagonów).
piechocinski
Wysłany: Wto 16:41, 03 Lip 2007
Temat postu: I linia metra
I linia metra
Początek budowy - 15 kwietnia 1983 r.
Uruchomienie 11-km odcinka - 7 kwietnia 1995 r.
Metro dociera do Placu Wilsona - 8 kwietnia 2005 r.
Długość odcinka - 17 km
Liczba stacji - 16
Dziennie przewozi średnio - 300 tys. pasażerów
Średnia prędkość komunikacyjna - 36 km/h
Czas przejazdu trwa - ok. 27 min. (od pierwszej stacji Kabaty do ostatniej Plac Wilsona)
W obiegu znajduje się składów - 20 w szczycie
- 12 poza szczytem
Pociągi pojawiają się na stacjach - co 3-4 min. w szczycie
- co 5-6 min. poza szczytem
- co 8-10 min. po godz. 21.00
Dziś metro posiada - 60 wagonów prod. Rosyjskiej (zestawione w 15 czterowagonowe składy)
- 108 wagonów firmy Alstom (zestawione w 18 sześciowagonowe składy)
Do dokończenia I linii metra został odcinek o długości 4,6 km (od stacji Plac Wilsona do stacji Młociny). Przybędzie 5 stacji. Trasa wydłuży się do prawie 22 km. Czas przejazdy wzrośnie do 33-34 minut. W szczycie komunikacyjnym trzeba będzie uruchomić 24 lub 25 składów. Z uwagi na obciążenie wskazane jest używanie wyłącznie składów sześciowagonowych.
Postęp robót przy obecnie stosowanej metodzie - 2m /dobę (pojedynczego tunelu)
Koszt budowy przy obecnie stosowanej metodzie - 70 mln USD /1 km
Metoda madrycka
Koszt budowy metra metodą madrycką - ok. 30 mln USD (EUR) /1 km
Drążenie tunelu odbywa się na głębokości - ok. 30 m
Postęp robót wynosi - 25-30 (a nawet 40) m /dobę
W ciągu roku można wybudować - 10-15 km tunelu
Metoda ta nadaje się tylko do budowy linii metra - min. 15 km.
W Madrycie:
- wciągu 5 lat wybudowano 56 km linii metra i 37 stacji za 1,7 mld USD *
Urządzenie do budowy metra metoda madrycką kosztuje 200 mln zł. *
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin