Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 16:22, 03 Lip 2007
Temat postu: Ruch na Wale
Ruch na Wale
W ramach powszechnego pomiaru ruchu dokonanego w 2005 roku przeprowadzono poszerzone o dodatkowe badania ankietowe Warszawskie Badanie Ruchu .Pomiarem objęto obszar aglomeracji warszawskiej-Miasto stołeczne Warszawa i otaczające powiaty.
Przeanalizujmy wyniki na jednym z najbardziej zatłoczonych wjazdow i wyjazdow w Warszawie z kierunku południowego po lewej stronie Wisły –na Wale Miedzeszyńskim. Pomiaru dokonano we wtorek 26 kwietnia na granicy stolicy.Dominujacą pozycje w strukturze rodzajowej pojazdów zajmują samochody osobowe-83.5 %.Jest to kilka procent więcej niż na innych wjazdach i wyjazdach Warszawy (Raszyn,Aleja Krakowska ,Trakt Brzeski, Lubelska) bowiem tereny powiatu otwockiego maja inna charakterystykę gospodarczą i na ich terenie centra logistyczno- magazynowe dopiero powstają a to właśnie one generują duży ruch samochodow ciężarowych i dostawczych.
Na drugiej pozycji są samochody dostawcze -9.5 % ,trzecie zajmują samochody ciężarowe-5.4 %.Dla porównania na trakcie Brzeskim dostawcze –12 %,ciężarowe 6.4 %,na Szosie Lubelskiej dostawcze- 12.1 % ciężarowe- 9 % .Na kierunku do Warszawy natężenie ruchu w ciągu doby rozkłada się nierównomiernie .Nocą w godzinach od 23 do 6 ruch wynosił poniżej 200 samochodow na dobę. W godzinach od 6 do 18 wynosi powyżej 500 samochodow na godzine.Szczyt poranny – 814 pojazdów na godz.wystepuje pomiędzy 6 a 7, popołudniowy – 536 pojazdow od 14 do 15.
Na kierunku z Warszawy nocą w godzinach od 23 do 6 występuje ruch poniżej 200 pojazdow na godz.W godzinach od 7 do 21 ruch wynosi powyżej 400 pojazdow na godz.Szczyt poranny na tym kierunku -486 pojazdow występuje w godzinach od 8 do 9 ,szczyt popołudniowy-972 pojazdów w godzinach 17-18.W dniu badania na kierunku do Warszawy przez punkt pomiarowy przejechało 7553 samochodow osobowych,768 dostawczych,392 ciezarowe,158 ciężarowych z naczepa lub przyczepa,106 autobusow,40mikrobusow,26 rowerow i 16 motocykli.Łacznie w tym kierunku przejechało 9061 pojazdow.
Z Warszawy jak na większości wylotów ze stolicy liczba dobowa wyjeżdżających pojazdow była wieksza.Łacznie wyjechało 10094 pojazdy w tym :osobowych-8436,dostawczych-921,mikrobusow-86,ciezarowych -356,ciezarowych z przyczepa lub naczepa -132,autobusow 122,motocykli-14 i 28 rowerow.
.Zbadano także napełnienie pojazdow przy określonej motywacji podrozy.Niestety w podstawowych motywacjach podróży: do domu ,do pracy na zakupy napełnienie samochodu jest średnio na poziomie 1,4.oznacza to ,ze w jednym samochodzie statystycznie podróżuje niecałe półtorej osoby.Jesli wiec wskaźnik motoryzacji w Warszawie przekroczył 412 samochodow na tysiąc mieszkańców i zbliżył się do statystyk Berlina nie dziwmy się ze przy rosnącej dynamice komunikacyjnej mieszkańców Warszawy i aglomeracji,słabości oferty komunikacji publicznej i niewystarczającej sieci drogowej niewykorzystaniu linii kolejowych czas który spędzamy w samochodzie w codziennych podróżach znacząco rośnie a specjaliści już dziś mówią o komunikacyjnej katastrofie.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin