Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Drogi krajowe
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski1
Wysłany: Czw 19:08, 02 Lut 2012
Temat postu: wyzwania wobec drogownictwa
Przed jakimi wyzwaniami stanie branża drogowa w roku 2012?:
Istotne zmniejszenie wolumenu nowych robót (w II połowie 2011 dotknęło to już firm zajmujących się procesem przygotowania inwestycji, w I połowie 2012 ta część rynku inwestycyjnego znajdzie się w bardzo trudnej sytuacji finansowej, nastąpi już nieunikniona redukcja potencjału wykonawczego, bankructwa, nasilą się działania na rzecz poszukiwania potencjalnych robót na nowych rynkach na wschód od Polski, wystąpi „głodowa podaż usług” podobnie ale z opóźnieniem spotka to część wykonawczą rynku inwestycyjnego co będzie konsekwencją zmniejszenia liczby przetargów w II połowie 2011 i znaczące planowane mniejsze uruchamianie nowych zadań, w spowolnienie i to głębokie rynku inwestycji drogowych i infrastrukturalnych. Sektor wykonawczy wejdzie z bardzo niską płynnością finansową , narastającymi zatorami płatniczymi i stratami wynikającymi z bardzo konkurencyjnych przetargów rozstrzyga nów w oparciu o kryterium najniższej ceny potęgowanych znacznym wzrostem kosztów w czasie budowy związanych z wzrostem cen stali, cementu, większości surowców skalnych , usługi transportowej i ropopochodnych. W 2012 nastąpi wzrost konfliktów miedzy wykonawcami inwestorem a także w łańcuchu relacji wykonawca podwykonawcy. Doprowadzi to do niespotykanej na rynku od początków lat 2000-siecznych liczby upadłości, przejęć , cięcia potencjału i redukcji zatrudnienia. W konsekwencji jeszcze bardziej zaostrzy się konkurencja na rynku i nieprzewidywalność jeśli chodzi o terminowość realizacji prac a także przełoży się na jakość i ilość postępowań sądowych . Firmy drogowe będą szukały dodatkowej pracy w innych obszarach inwestycji energetyka , kolej , usługi. Łatwo jednak przewidzieć ,ze będzie to mało skuteczne i kosztowne.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin