Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 16:15, 03 Lip 2007
Temat postu: Linia podmiejska ZTM nr 705
Linia podmiejska ZTM nr 705.
Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) .
Została ona uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165 kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705 było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi.
Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi 4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN.
Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30-dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym.
Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37% pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt z że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt z Warszawą. Na odcinku miejskim z linii korzystają pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy - 448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt.
Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300 pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi około 600 osób.
Podczas analizy przedstawionych poniżej rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60 minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe. W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin