Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 16:14, 03 Lip 2007
Temat postu: Ruch na ulicy Puławskiej
Ruch na Puławskiej
W połowie 2005 roku odbył się powszechny pomiar ruchu na polskich drogach.Na terenie aglomeracji warszawskiej (miasto Warszawa plus okalające powiaty) przeprowadzono dodatkowe reprezentacyjne badania ankietowe gospodarstw domowych w zakresie korzystania z komunikacji.Łącznie badaniem objęto ponad 4,5 tyś .osób Zakres pytań obejmował oceny,opinie i preferencje mieszkańców dotyczące :funkcjonowania komunikacji zbiorowej,funkcjonowania systemu komunikacji indywidualnej,warunków ruchu rowerowego i pieszego,kierunków modernizacji i rozwoju komunikacji zbiorowej,kierunków rozwoju systemu drogowego i systemu płatnego parkowania.Znacząco wzrosła aprobata dla uprzywilejowania komunikacji zbiorowej,mimo ,że może to pogorszyć warunki ruchu samochodów z 64 procent poparcia w 1993 r.do 81.4 % w roku 2005.
Pomiaru dokonywano we wtorek 7 czerwca .W strukturze rodzajowej pojazdów w obu kierunkach z i do Warszawy dominują pojazdy osobowe –ponad 87 %,dostawcze-6.5% i ciężarowe – 4.3%.Porównujac te dane z innymi wjazdówkami i wyjazdówkami z Warszawy widać o prawie 10 procent wyższy udział niż to jest na Trakcie Brzeskim czy Alei Krakowskiej.Po prostu dynamika przyrostu nowych osiedli mieszkaniowych i centrów handlowych jest wyższa niż centrów logistyczno- magazynowych czy zakładów przemysłowych.Poludniowa otulina Warszawy przekształca się w silnie zurbanizowana sypialnie aglomeracji warszawskiej.W dzień pomiaru ruch na Puławskiej do Warszawy wyniósł łącznie 30 361 pojazdów kiedy w przeciwnym kierunku przemieściło się 28 651 pojazdów.Szczegolowa analiza rozkładu dobowego pokazuje duże zróżnicowanie ruchu ogółem jak i ruchu poszczególnych środków transportowych.Na kierunku do Warszawy mamy silniej zarysowany szczyt poranny, powroty z Warszawy rozłożone są w czasie ,zapewne po pracy ,uczelni czy szkole pozostajemy w stolicy na dłużej-zakupy,kultura,usługi
Szczyt poranny do Warszawy występuje w godzinach 8-9 i wynosił w dzień pomiaru2591 pojazdów,szczyt popołudniowy dla tego samego kierunku ( 1951 pojazdów )od 16-17.Z Warszawy do Piaseczna szczyt poranny występuje w godzinach 8-9 i wynosił 1902 pojazdy a szczyt popołudniowy w godzinach 16-17 i wynosił 2150 pojazdów.
Łącznie w dzień pomiaru do Warszawy jechało 27773 samochody osobowe,1536 samochodów dostawczych,1287 samochodów ciężarowych ,400 autobusow,183 mikrobusy,99 motocykli i 72 rowery.Dla porównania z Warszawy wyjechało na punkt pomiarowy 24 717 samochodów osobowych ,1717 samochodów dostawczych,1265 cięzarowych,413 autobusów ,398 mikrobusów,80 motocykli i 52 rowerów.
Janusz Piechociński Zespół doradców gospodarczych TOR
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin