Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
general poder
Wysłany: Sob 16:02, 18 Paź 2008
Temat postu: Warszawa - Okęcie - Piaseczno
Jechałem tak jeszcze kiedyś przed modernizacją ponad 2 lata temu i stan torów był kiepski. Dobrze, że przynajmniej ten kawałek już zmodernizowano.
Gość
Wysłany: Czw 8:42, 09 Paź 2008
Temat postu:
Do Polskich Linii Kolejowych. Warto też wystąpić do Zarządu Dróg Miejskich o wytyczenie przejścia przez jezdnię w tym miejscu, najlepiej wysyłając kopię pisma do wiadomości Zielonego Mazowsza - to zazwyczaj motywuje do szybszej odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Maciek
Amator
Wysłany: Pią 15:56, 05 Wrz 2008
Temat postu: Chodnik pod Żwirki i Wigury
Zakończono remont torów, postawiono nowe przystanki, pasażerowie zaczynają z nich korzystać.
Na przystanku Żwirki i Wigury dojścia do peronów zrobione są po schodach od zachodniej strony ulicy. Duży kompleks biurowy Wiśniowy Park oraz osiedle Marina są zaś po wchodniej stronie ulicy. Pozostaje więc pasażerom przechadzka do najbliższych przejść przy ul. Wyględowskiej lub 1-go Sierpnia.
A wystarczyłoby ułożyć kilkadziesiąt metrów chodnika pod wiaduktem ul. Żwirki i Wigury równolegle do torów by drogę znacznie skrócić. Przejście będzie ze wschodniej strony ulicy do południowego peronu ale i tak będzie dużym ułatwieniem.
Do kogo się zrówcić z tym tematem?
piechocinski1
Wysłany: Czw 17:43, 14 Sie 2008
Temat postu: zakonczenie modernizacji
Zakończenie modernizacji trasy Warszawa Zachodnia -Warszawa Okęcie
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły 2 fazę prac modernizacyjnych linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie. Nowe przystanki kolejowe, wymienione szyny, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem, zmodernizowane wiadukty kolejowe . Modernizacja 8,4 km odcinka linii kolejowej nr 8 to jeden z głównych elementów projektu komunikacyjnego, łączącego centrum stolicy z Okęciem, a w przyszłości - z portem lotniczym imienia Fryderyka Chopina.
Przedsięwzięcie inwestycyjne o wartości 226,2 milionów złotych zostało sfinansowane: wydatki kwalifikowane w 26,06% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach SPOT, a w 73,94% ze środków Budzetu Państwa, natomiast wydatki niekwalifikowane w wysokości 15,7 mln złotych ze środków własnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Budżetu Państwa.
Po całkowitym zakończeniu inwestycji w ramach Etapu I czas przejazdu z centrum Warszawy na terminal pasażerski dworca lotniczego Okęcie wyniesie około 20 minut. Dziś żaden środek transportu w Warszawie nie gwarantuje tak atrakcyjnego połączenia.
Prace modernizacyjne na linii łączącej stacje Warszawa Zachodnia i Warszawa Okęcie rozpoczęto w lipcu 2007 roku. Inwestycję zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest Trakcja Polska S.A. W ramach modernizacji linii nr 8 na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie dokonano wymiany podtorza, szyn, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem, przebudowano obiekty inżynieryjne i przejazd kolejowy, wybudowano przystanki osobowe Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury (Warszawskie pociągi podmiejskie będą się na nich zatrzymywać od 1 września), dostosowując je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Inwestycja objęła także budowę dwóch torów odstawczych na stacji Warszawa Wschodnia dla pociągów obsługujących Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina oraz przebudowę układu torowego na stacjach warszawa wschodnia i warszawa Zachodnia. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe i odbiory techniczne.
W ramach Etapu I planowana jest również budowa łącznicy na odcinku Warszawa Służewiec - Lotnisko Okęcie. To zadanie, o łącznej wartości ponad 411,5 mln złotych realizowane będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na lata 2007-2013, a jego zakończenie planowane jest na II półrocze 2010 roku. Przewiduje się, że prace ruszą w II kwartale przyszłego roku.
W ramach zadania wykonane zostaną nie tylko specjalistyczne prace kolejowe: firmy budowlane muszą wybudować tunel o długości 1,18 km, pochylnię wjazdową do tunelu o długości ponad 400 metrów, a także obiekty inżynieryjne umożliwiające eksploatację tunelu oraz wyposażyć stację MPL Okęcie.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin