Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mszewczyk
Wysłany: Sob 2:07, 06 Paź 2007
Temat postu: stałe połaczenie Radzymin - Warszawa
Panie Januszu,
jakiś czas temu ZDG TOR opracował dla gminy Nieporęt studium wykonalności uruchomienia kolejowego przewozu osób w relacji Warszawa Gdańska-Legionowo-Nieporęt-Tłuszcz.
Czy jest możliwość zapoznania się z tym dokumentem lub jego fragmentami ?
Interesują mnie aspekty przemawiające za uruchomieniem stałego połączenia w tej relacji oraz przeszkody stojące w drodze do podjęcia działań zmierzających do uruchomienia takiego połączenia.
W Radzyminie mieszkańcy dopominają się o uruchomienie komunikacji publicznej - ZTM, co w mojej opinii prowadzi do nikąd (z wyjątkiem linii N). Być może się mylę bo nie jeżdżę dużo autobusami, ale biorąc pod uwagę rosnące natężenie ruchu na DK8 (Wyszków-Radzymin-Marki-Warszawa) zwłaszcza w godzinach szczytu - to uruchomienie nowych (wolniejszych) linii autobusowych ZTM stanowi mało atrakcyjną alternatywę dla istniejącej komunikacji autobusowej.
Stąd też mój wniosek, że działania naszego samorządu (we współpracy z innymi) raczej powinny zostać ukierunkowane na rozwój komunikacji kolejowej.
Pozdrawiam,
Mariusz Szewczyk
Stowarzyszenie "Radzymińskie Forum"
piechocinski
Wysłany: Wto 16:11, 03 Lip 2007
Temat postu: Analiza linii nr 10 Legionowo-Tłuszcz
Analiza linii nr 10 Legionowo – Tłuszcz.
Linia nr 10 rozpoczyna się jako tor nr 5 stacji Legionowo w kilometrze –0,582 (początek rozjazdu nr 7) i biegnie przez kolejne rozjazdy (S49 1:9 R=190) do kilometra 0,393 (początek ostatniego rozjazdu - nr 37 - stacji Legionowo).
Dalej jako tor główny zasadniczy poprzez stację Legionowo Piaski leżącą na 1,444 km, przystanek Michałów Reginów leżący na 3,134 km, stację Wieliszew leżącą na 4,590 km, przystanek Nieporęt leżący na 8,492 km, przystanek Dąbkowizna leżący na 12,229 km, stację Radzymin leżącą na 18,382 km, stację Emilianów leżącą na 25,733 do stacji końcowej linii nr 10, Tłuszcz na 36,220 km.
Zgodnie z Regulaminem przydzielania tras i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy 2005/2006 ogłoszonym przez PKP PLK S.A., zarządcy ww. linii, maksymalna prędkość prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich na analizowanym odcinku od
–0,582 km do 16,600 km dla jednotorowej linii wynosi maksymalnie 80 km/h.
Od 16,600 km do 36,824 km linii maksymalna prędkość pociągów pasażerskich jednotorowej linii wynosi 40 km/h.
Dokładnie takie same wartości prędkości maksymalnej na analizowanym odcinku linii nr 10 wynoszą dla autobusu szynowego.
Szczegółowa analiza techniczna linii przeprowadzona w Marcu 2006 r. przez Zakład Linii Kolejowych w Warszawie, któremu podlega linia nr 10 do kilometra 16,600, wykazała dodatkowo konieczność wprowadzenia kilku ograniczeń prędkości (dwóch do 60 km/h i trzech do 50 km/h) ze względu na aktualny stan techniczny nawierzchni.
Od rozkładu jazdy 2000/2001 zawieszono ruch pociągów pasażerskich na analizowanej linii. Obecnie prowadzony jest na linii tylko ruch pociągów towarowych.
Linia jest zelektryfikowana.
Stan techniczny linii jest dostateczny. Możliwe jest wznowienie bezpiecznego ruchu pociągów pasażerskich.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin