Autor |
Wiadomość |
oelka |
Wysłany: Wto 1:55, 19 Lut 2008 Temat postu: Re: WKD |
|
mieszkam w Michałowicach napisał: | Można pomyśleć o odgałęzieniu i połączeniu torów z linią średnicową, gdzieś pomiędzy Zachodnim a Ochotą, ale wiązałoby się to ze zmianą napięcia na całej linii WKD. |
Nie koniecznie. Mozna tez zakupic dwusystemowe zespoly trakcyjne.
Albo zbudowac polacznie z siecia tramwajowa...
Krzysztof |
|
|
Hubert_Pollak |
Wysłany: Wto 13:39, 29 Sty 2008 Temat postu: |
|
trakcja spalinowa na WKD - nonsens! Wszędzie na świecie się elektryfikuje linie:
- silnik elektryczny się zużywa wolniej i jest bardziej wydajny niż spalinowy
- trakcja ekologiczna = ekologia
- ceny paliwa szybko rosną a energii elektrycznej wolniej |
|
|
ja |
Wysłany: Pon 15:05, 28 Sty 2008 Temat postu: |
|
To nie jest planowana całkowita wymiana taboru?! |
|
|
piechocinski |
Wysłany: Nie 12:31, 27 Sty 2008 Temat postu: |
|
kluczowe to rozstrzygnięcie zasilania czy dalej 600 v z pełnymi konsekwencjami czy też przejscie na 3 kv,osobiście wolałbym trakcje spalinową (choc zbólem wbrew tradycji) a zaoszczedzonę kasę z modernizacji elektryki w całości skierować na zakupy taboru tak aby dokonać jego całościowej wymiany,mam nadzieję ze w 2008 roku decyzje w sprawie trakcji zapadna a w 2009 nastąpi modernizacja infrastruktury torowej na wyciszoną i umożliwiajacą v podrózowania |
|
|
mieszkam w Michałowicach |
Wysłany: Sob 3:41, 26 Sty 2008 Temat postu: WKD |
|
Pozwolę sobie wkleić to co napisalem w komentarzu do artykułu na portalu Rynku Kolejowego...
"Panowie, jak sobie wyobrażacie dociągnięcie WKD do linii metra? Przecież to jest technicznie NIEMOŻLIWE !!! Stacja WKD Warszawa Śródmieście jest stacją czołową. Na jej przedłużeniu znajdują się przejścia podziemne dworca centralnego a za ulicą Emilii Plater perony i budynki dworca PKP Warszawa Śródmieście. Przedłużenie w takiej formie nie wchodzi w grę. Można pomyśleć o odgałęzieniu i połączeniu torów z linią średnicową, gdzieś pomiędzy Zachodnim a Ochotą, ale wiązałoby się to ze zmianą napięcia na całej linii WKD. Wtedy wybrane pociągi mogłyby dojeżdżać np. do Dworca Warszawa Wschodnia, ale czy to ma sens?" |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw 10:49, 24 Sty 2008 Temat postu: |
|
2 razy na godzinę to jeździ ona po 22:00, natomiast w szczycie co 7-10 minut, tak więc do standardu metra wcale nie tak daleko. Ciekawe, czy zakupy nowego taboru pozwolą na osiągnięcie częstotliwości przejazdów w szczycie na poziomie co 5 minut? |
|
|
Gość |
Wysłany: Śro 16:02, 23 Sty 2008 Temat postu: |
|
Przy częstotliwości dwa razy na godzinę to trochę na wyrost nazywać to metrem, ale niewątpliwie kolejka byłaby bardziej funkcjonalna, gdyby dochodziła do centrum. Zresztą podobnie byłoby z dworcem centralnym, który skrupulatnie omijają wszystkie linie metra, może więc to on powinien się przybliżyć do nich? Ale tego zapewne żaden z aktualnych planów zagospodarowania okolic PKiN nie przewiduje. |
|
|
ja |
Wysłany: Śro 13:56, 23 Sty 2008 Temat postu: |
|
i 2 kwestia - dociągnięcie linii WKD do metra! przecież to tak oczywiste, ze to powinna być pierwszainwestycja wkd. Mięlibyśmy wówczas extra 3 linię metra (naziemną - a więc znacznie tańszą i szybszą w realizacji).
Dlaczego w tym kraju się nie myśli?! Czemu Pan, jako ekspert, nie forsuje takich propozycji?! Janki i Okęcie mogą poczekać! |
|
|
ja |
Wysłany: Śro 12:06, 23 Sty 2008 Temat postu: WKD jako metro naziemne |
|
Jak Pan ocenia szanse i perspektywy czasowe na przekształcenie WKD w metro naziemne? Czy są jakieś opracowania na ten temat?
Pytam po tym artykule:
Według burmistrza Grodziska Mazowieckiego dzięki tym działaniom uda się doprowadzić do wzrostu rentowności kolejki, co z kolei pozwoli na znalezienie inwestora strategicznego, który podjąłby się przebudowania kolejki w szybkie metro naziemne. Biorąc pod uwagę intensywny rozwój budownictwa jednorodzinnego na terenach, przez które przebiega trasa kolejki, w ciągu najbliższych lat znacznie wrośnie wartość wykorzystywanego przez nią korytarza komunikacyjnego.
(z gazety prawnej) |
|
|