Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Pon 22:23, 06 Sie 2007
Temat postu: Masterplan dla rynku kolejowego
Polityka ale inna..czyli stan prac nad Masterplanem
Dzisiaj mieliśmy kolejne spotkanie w Ministerstwie Transportu w sprawie prac nad Masterplanem dla polskiego rynku kolejowego do 2030 roku.
Po oddaniu Diagnozy (dokumentu ponad 400-stronicowego) omawialiśmy główne załozenia kluczowych rozdziałów Drugiego -Prognoza rozwoju Rynku i Trzeciego
Proces inwestycji i modernizacji szlaków kolejowych.
Szczególnie złożony jest problem budowania prognozy szczególnie na tak długi okres.
Nie może to być przecież proste przedłuzenie dotychczasowych trendów skoro:
-proces restrukturyzacji polskiej gospodarki nie został zakończony
-głowny surowiec energetyczny Polski węgiel wraca do łask,pytanie czy pod koniec prognozowanego okresu możliwe będzie inne jego wykorzystanie (gazyfikacja)
-jak na potrzeby transportowe w zakresie surowców energetycznych wpłynie wolny rynek energii elektrycznej,energetyka jadrowa czy odnawialne zródła energii
-na ile wzrosną ceny paliw płynnych i zmienią się kierunki i sposób przesyłu
-Polska jest dopiero 3 lata w UE i proces otwarcia sie nowych możliwości rynkowych jeszcze nie ujawnił do końca wszystkich zależności
-czy możliwy jest dalszy prawie niczym nie skrępowany dotychczas rozwój motoryzacji i transportu drogowego
-czy w prognozowanym okresie nastąpi poszerzenie UE na wschód i jak daleko
-czy i jakie nastapią zmiany w technice kolejowej ,organizacji ruchu szczególnie na styku kolei europejskich i azjatyckich
-czy utrzymają się tendencje wzrostu konteneryzacji przesyłek
-coraz bardziej inwestycje zagraniczne w Polsce to inwestycje w przemysł,logistykę a nie jak dotychczas w system bankowy czy ubezpieczenia
-jakie zjawiska demograficzne wystąpią i jak przełożą się na transport w tym kolejowy (przesuwanie się ludności do kilku, kilkunastu dużych aglomeracji,wzrost mobilności,starzenie się społeczenstwa spadek mobilności etc.)
-którędy pójdzie ruch tranzytowy Azja Europa Zachodnia.
Wymieniłem tylko z grubsza część pytań na które staramy się odpowiedzieć i do modeli ekonometrycznych przypisać poszczególne czynniki i nadać im określoną wagę.
Wielka szkoda,że w debacie publicznej przynajmniej częśc tych problemów nie znajduje zainteresowania choćby w kontekście zmian klimatycznych czy dostępu do surowców,jakości życia etc.
zapraszam do dyskusji Janusz Piechocinski, ZDG TOR,
janusz@piechocinski.pl
,www.piechocinskitransport.fora.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin