Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Czw 11:55, 02 Sie 2007
Temat postu: Radom walczy o kolej
Protest w sprawie zmiany trasy pociągu „Wieniawski”
oraz inne uwagi do propozycji rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych
na sezon 2007/2008
Szanowni Państwo,
W związku z przedstawieniem do konsultacji społecznych projektu nowego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008, chcielibyśmy zgłosić następujące uwagi:
1) Protestujemy przeciwko zmianie trasy kursowania
pociągu pospiesznego „Wieniawski”
Stanowczo protestujemy przeciwko zmianie trasy pociągu „Wieniawski”, a tym samym pozbawieniu Radomia jedynego bezpośredniego połączenia z Łodzią i Poznaniem.
W proponowanym rozkładzie zmienia się pora kursowania oraz trasa pociągu pospiesznego „Wieniawski”, kursującego dzisiaj pomiędzy Lublinem a Poznaniem przez Radom i Łódź (wyjazd
z Lublina godz. 10:30, wyjazd z Poznania godz. 07:12). Według propozycji w nowym rozkładzie miałby to być pociąg nocny, łączący Lublin i ze Szczecinem i Świnoujściem przez Warszawę i Poznań. Dodatkowo, osobne wagony jechałyby z Kielc, jednak z pominięciem Radomia – przez Częstochowę i Skierniewice.
W ten sposób znika bezpośrednie połączenie Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, oraz Radomia
z Poznaniem. Pogarsza się ponadto i tak niezbyt dobra komunikacja Radomia z Lublinem
(4 pociągi pospieszne zamiast 5).
Uważamy, że właściwą trasą kursowania tego pociągu powinna być relacja: Lublin (Chełm/Zamość) – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin (Świnoujście) z dodatkowymi wagonami z Kielc przez Skarżysko-Kamienną, z łączeniem składów w Radomiu.
Dzięki temu zapewnione byłoby bezpośrednie i najszybsze połączenie Kielc, Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, a dodatkowo – poprzez dołączenie wagonów z Kielc – również Kielc
i Skarżyska-Kamiennej. Dzięki temu również Łódź, posiadająca dziś jedno połączenie bezpośrednie ze Szczecinem, zyskałaby kolejne.
Ponadto, powinien być to pociąg całoroczny, jeżdżący codziennie, a nie sezonowy, jeżdżący tylko w wybrane dni tygodnia.
Relacja Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź nie spowodowałaby pogorszenia skomunikowania Lublina z Warszawą (proponowanych 13 połączeń bezpośrednich w ciągu doby!), ani Warszawy ze Szczecinem (proponowanych 7 połączeń bezpośrednich + dogodne skomunikowania w Poznaniu). Przyczyniłaby się natomiast do znacznie lepszego skomunikowania obszaru leżącego wzdłuż linii Lublin-Radom-Łódź, zamieszkałego przez ponad 2 miliony osób.
Dodatkowo, pociąg nocny Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź powinien być uzupełniony pociągiem dziennym w tej samej lub zbliżonej relacji, tj. Szczecin (Świnoujście) – Poznań – Łódź – Radom (Kielce) – Lublin (Zamość/Chełm), czyli pociągiem zbliżonym do dzisiejszego „Wieniawskiego” z relacją wydłużoną do Szczecina i Chełma/Zamościa.
2) Postulat bezpośredniego połączenia Warszawa-Radom-
-Skarżysko-Kamienna-Rzeszów/Przemyśl
W proponowanym przez Państwa rozkładzie jazdy po raz kolejny nie przewidziano żadnego bezpośredniego połączenia Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz i Stalową Wolę z Przemyślem i Rzeszowem, mimo iż jest to najkrótsza
i w pełni zelektryfikowana trasa. Nie wydaje się zasadnym, aby cały ruch z Warszawy do Polski południowo-wschodniej odbywał się poprzez Lublin, z całkowitym odcięciem dużej części kraju od bezpośrednich połączeń w tych relacjach. W rezultacie przez Lublin przejeżdżają obecnie 4 takie pociągi, a przez Radom i Sandomierz – żaden.
Postulujemy przywrócenie bezpośrednich połączeń z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla
przez Radom, przynajmniej w wymiarze 2 par pociągów na dobę (w porze dziennej i nocnej).
3) Uwagi ogólne do rozkładu jazdy
Wydaje się zasadnym, aby do układania rozkładu jazdy w przyszłości podchodzić kompleksowo
i zapewnić skomunikowanie danego miasta głównego i regionu z resztą kraju. Radom jest 14. miastem co do wielkości w Polsce, natomiast nie posiada w ogóle skomunikowania z dużą częścią kraju.
W załączniku przedstawiamy ramową propozycję skomunikowania Radomia z resztą kraju.
Liczymy na uwzględnienie naszych postulatów przy okazji tworzenia ostatecznej wersji rozkładu jazdy na lata 2007/2008, jak również w latach następnych.
• Jakub Kluziński, Prezes Stowarzyszenia „Kocham Radom”
• Sebastian Pawłowski, Szef Sekcji Transportowej Stowarzyszenia „Kocham Radom”
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin