Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Drogi wojewódzkie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mieszkańcy
Wysłany: Nie 8:35, 22 Cze 2014
Temat postu: prędkości
Czy jest morzliwość zmuszenia kierowców pojazdów na odcinku drogi 694 glina - klukowo o zwolnienie do normalnych prędkości? Tak szybko wszyscy jeżdzą że strach iść chodnikiem,za mało jest tam Policji .
PROSIMY O POZYTYWNE ROZPATRZENIE ZAGROŻENIA
MIESZKAŃCY GLINY , KLUKOWA I SUMIĘŻNEGO
piechocinski
Wysłany: Pią 15:59, 13 Lip 2007
Temat postu:
Drogi wojewódzkie i organizacja ich zarządzania
Sieć dróg wojewódzkich Mazowsza ma długość 2816,4 km (w tym 295 obiektów inżynierskich) i stanowi 6% dróg publicznych na terenie województwa. Dróg wojewódzkich na Mazowszu jest 129. Mają długość od 120 m (nr 859 – łączy stację kolejową Zajezierze z drogą krajową nr 4
do 91,5 km (nr 544 – granica województwa mazowieckiego-Ostrołęka).
Wszystkie są oznakowane numerami trzycyfrowymi. Gęstość sieci dróg wojewódzkich jest niewielka i wynosi zaledwie 8 m na 1 km² powierzchni województwa.
W MZDW zatrudnionych jest ponad 300 osób. Bezpośredni nadzór nad drogami sprawują pracownicy ośmiu Rejonów Drogowych: - Gostynin-Płock, - Ciechanów, - Grodzisk Mazowiecki, - Ostrołęka, - Wołomin-Nowy Dwór Mazowiecki, - Węgrów-Siedlce, - Radom, - Otwock-Piaseczno.
Podlegają im 24 Obwody Drogowe rozlokowane na terenie całego województwa.
piechocinski
Wysłany: Śro 9:14, 04 Lip 2007
Temat postu: Zadania na drogach wojewodzkich
Mazowsze jest regionem o najdłuższej sieci dróg wojewódzkich – ponad 2 816 km. Sieć tych dróg nie tworzy jednak zintegrowanego i kompleksowego układu, co wynika z wcześniejszego nierównomiernego rozwoju regionu i zróżnicowania w rozwoju poszczególnych jego obszarów gospodarczych, stanowiących po części ośrodki przemysłowo-handlowe, a po części – agrarne. Stąd wynikają różnice w układach oraz stanach jakościowych ciągów drogowych na przykład w otoczeniu stolicy czy terenów wysuniętych na wschód Mazowsza. Dlatego w planowaniu inwestycji oraz zadań remontowych nie bagatelne znaczenie ma:
- rozpoznanie istniejącego układu dróg wojewódzkich i ich powiązań transportowych z głównymi trasami komunikacyjnymi oraz lokalnymi, rozprowadzającymi ruch pomiędzy powiatami i gminami,
- potrzeb transportowych w poszczególnych rejonach Mazowsza.
Istotną więc rolę w planowaniu zadań drogowych Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich mają Rejony Drogowe. W strukturze jednostki mamy ich 8. To one znają lokalne potrzeby, dokonują oceny stanu dróg i zgłaszają propozycje zadań, w planowaniu których uwzględniane są specyfiki danych obszarów, ich ekonomiczne i społeczne uwarunkowania oraz oczekiwania lokalnych podmiotów gospodarczych i mieszkańców.
Na przykład obszar regionu gostynińsko-płockiego charakteryzuje się gospodarczą dominacją uprzemysłowionego Płocka. Pozostałe tereny natomiast wykorzystywane są rolniczo i turystycznie. Zasadnicze osie komunikacyjne tego regionu to drogi krajowe nr 10 i 62 oraz drogi wojewódzkie nr: 567, 575, 577. Z kolei region ciechanowski obejmuje teren w zachodniej części Mazowsza. Stanowią go ubogie obszary, których rozwój stymulują połączenia z sąsiednim województwem kujawsko-pomorskim oraz z turystycznymi obszarami Warmii i Mazur. Tutaj trasami istotnymi komunikacyjnie są drogi nr 541 i 544. Uzupełnieniem dla drogi nr 541 jest droga wojewódzka nr 561 łącząca powiat żuromiński z drogą krajową nr 10 (w kierunku Warszawy). Ważnym szlakiem komunikacyjnym w tym regionie jest również droga nr 617, będąca połączeniem z drogami krajowymi nr 57 i 60 (połączenie regionu ciechanowskiego z Warszawą). Natomiast w układzie łączącym powiat ciechanowski z regionem warmińsko-mazurskim istotną rolę ma trasa drogi nr 616 dochodząca do drogi krajowej nr 57. Dominującym natomiast ośrodkiem Podlasia są uprzemysłowione Siedlce, pozostałe tereny tego regonu mają charakter rolniczo-turystyczny. Zróżnicowanie obszarowe i gospodarcze regionów oraz i potrzeby determinują planowanie nie tylko w hierarchii i kolejności wykonywania zadań, ale również w wyborze technologii napraw oraz parametrów technicznych przebudowywanych dróg.
Rejon Drogowy Gostynin-Płock
(obszar powiatów: płockiego, gostynińskiego, częściowo sierpeckiego i sochaczewskiego)
W celu usprawnienia połączeń regionu płockiego w najbliższych latach planowane są następujące zadania:
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 567, stanowiącej dojazd z Płocka do drogi krajowej nr 10 (odcinek Góra-Płock); zadanie to już jest realizowane – do zmodernizowania pozostało 13,5 km w sześciu odcinkach (przewidywane zakończenie prac w 2008 r.),
- modernizacja drogi wojewódzkiej nr 575 – roboty rozpoczną się w przyszłym roku; w pierwszej kolejności będzie przebudowywany odcinek Płock-Słubice, natomiast na odcinek Słubice-Kazuń przygotowywana jest dokumentacja techniczna obejmująca również budowę nowej przeprawy mostowej na Bzurze w miejscowości Kamion,
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 577 – prace trwają już od kilku lat; w tym roku oddane został przebudowany odcinek drogi przechodzący przez Sanniki, ponadto jeszcze w tym roku będzie ułożona nowa nawierzchnia na odcinku Gąbin-Sanniki; trwają prace nad opracowaniem dokumentacji przebudowy odcinka Łąck-Gąbin (druga faza dokumentacji powstanie po podpisaniu porozumienia pomiędzy samorządem województwa a lokalnym i obejmie budowę obwodnicy Gąbina),
- samorząd województwa podpisał porozumienie z samorządem lokalnym dotyczące budowy obwodnicy Sierpca – planowana jest ona po śladzie drogi wojewódzkiej nr 560 (trasa umożliwi swobodny dojazd do drogi krajowej nr 10),
- w najbliższych latach przewidywana jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 539 – na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 10 w Tłuchowie (trasa usprawni ruch w kierunku południowym z ominięciem Sierpca),
- w przyszłym roku zostanie zakończona przebudowa drogi wojewódzkiej nr 581 na odcinku Gostynin-Krośniewice – trasa ta w miejscowości Pomorzanki będzie stanowiła włączenie do planowanej autostrady A1,
- samorząd województwa i lokalny podpisały porozumienie o budowie tzw. małej obwodnicy Gostynina (ciąg drogi wojewódzkiej nr 265), która w przyszłości będzie stanowić dojazd do „Term Gostynińskich”,
- ponadto w tym rejonie planowane są zadania w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, obejmujące przebudowy skrzyżowań na ronda czy instalację sygnalizacji świetlnych (w Sierpcu – droga nr 541, w miejscowości Zagoty – droga nr 540, w Brudzeniu – droga nr 559).
Rejon Drogowy Ciechanów
(obszar powiatów: ciechanowski, częściowo sierpecki, mławski, żuromiński)
Zadania poprawiające układ komunikacyjny w subregionie ciechanowskim:
- lepsze połączenie powiatu żuromińskiego z Warszawą i Sierpcem zapewnia wykonany w latach 2004-2006 remont drogi nr 541 na odcinkach o długości 10,1 km oraz remont 11,4 km drogi nr 561; w tym roku te prace są kontynuowane na odcinku drogi nr 541 Wykno-Rościszewo (3,5 km); ponadto rozpoczęto roboty w Żurominie (ul. Lidzbarska – 1,3 km); w przyszłym roku planowana jest przebudowa odcinka drogi nr 541 Brudnice-Żuromin oraz w Żurominie (ul. Warszawska – 1,12 km); przewidywane jest przygotowanie dokumentacji na obwodnice w ciągu tej drogi,
- w latach poprzednich wyremontowano i przebudowano 4,2 km drogi nr 544, w tym roku i w latach następnych planowane są kolejne inwestycje na tej drodze; w pierwszym rzędzie nastąpi rozbudowa odcinka drogi w miejscowości Nosarzewo Borowe (0,8 km – dokumentację przekaże Urząd Gminy Szydłowo) oraz odcinka w Mławie (ul. Warszawska 0,8 km); w kolejnych latach planowana jest przebudowa 0,7 km w Mławie (ul. Żwirki) oraz remont odcinków: 3,8 km Szydłowo-Nosarzewo i 2,2 km Mława-Szydłowo; ponadto planowane są dokumentacje na dalsze odcinki drogi n 544, w tym na obwodnice miejscowości,
- kontynuowane będą prace poprawiające nawierzchnię drogi nr 561 na odcinkach Jaworowo-Zgagowo (1,4 km) i w miejscowości Bieżuń (0,46 km),
- trwa remont drogi nr 563 – roboty sukcesywnie prowadzono od powiatu żuromińskiego, w 2006 roku działaniem objęto powiat mławski; kontynuacją prac będzie remont odcinka Dąbrowa-Zielona (2,2 km – prace rozpoczną się jeszcze w tym roku) i odcinka w miejscowości Lipowiec Kościelny (2,1 km); ponadto rozpoczęto procedury związane z przygotowaniem dokumentacji przebudowy odcinka od granicy powiatu mławskiego do miejscowości Lipowiec Kościelny (3,9 km); będzie przebudowany most w Poniatowo (w tej chwili przetarg został po raz drugi unieważniony z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na realizację zadania),
- rozpoczną się również prace na drodze nr 616 – już opracowywana jest dokumentacja na odcinek 7,3 km i ogłoszony będzie przetarg na dokumentację następnego odcinka o długości 8 km – inwestycje na trasie od miejscowości Krzynowłoga Mała w kierunku Gruduska rozpoczną się w przyszłym roku,
- w 2005 roku została zlecona dokumentacja na blisko 24 km odcinek drogi nr 617, opracowanie powstanie do końca roku, a roboty rozpoczęte od przyszłego roku,
- z samorządami lokalnymi rozpoczęto procedury przygotowujące zadania na odcinkach dróg nr 616 (Leśniewo Dolne) i 615 (Pniewy Czeruchy),
- we współpracy z samorządami przygotowywane są obwodnice: Mławy (obwodnica zachodnia – według przyjętej koncepcji początek jej miałby miejsce na ulicy Gdańskiej (droga nr 544), dalej przechodziłaby po zachodniej stronie torów kolejowych, przecinała ul. Żuromińską (droga nr 563) i przechodziła przez gminę Lipowiec do węzła na drodze krajowej nr 7 w Modlinie), Żuromina (wybrano wariant połączenia obwodnicy z drogami nr 541 i 563 poprzez ronda), Ciechanowa (obejmie drogi nr 617 i 615 – zadanie projektuje i zrealizuje Urząd Miasta Ciechanowa, na zadanie będą pozyskiwane środki unijne).
Rejon Drogowy Węgrów-Siedlce
(obszar powiatów: węgrowskiego, sokołowskiego, łosickiego, siedleckiego, w części mińskiego, ostrowskiego i wyszkowskiego)
Usprawnienie połączenia Podlasia z Mazowszem i z Warszawą zapewni rozbudowa tras dróg nr 637, 697, 694, 698, 802, 803 i oraz 627 wraz z budową mostu na Bugu w Małkini.
Prace kontynuowane i planowane:
- w zakresie połączenia tego regionu z Warszawą priorytetowe znaczenie ma przebudowa drogi wojewódzkiej nr 637 Warszawa-Węgrów; już funkcjonuje tzw. Trasa Śródmiejska w Węgrowie łącząca drogę nr 637 z drogą krajową nr 62, na pozostały odcinek drogi wojewódzkiej nr 637 przygotowywana jest dokumentacja projektowa,
- w latach 2005-2006 przebudowano drogę nr 694 na odcinku Przyjmy-Brok-Małkinia (19 km wraz z remontem mostów w Porębie i Broku), obecnie przygotowywana jest dokumentacja przebudowy drogi nr 694 na odcinku 16,6 km Małkinia-Nur (skrzyżowanie z drogą krajową nr 63),
- trwa przebudowa drogi nr 627, w tym roku zostało oddane przejście przez Kosów Lacki, przewidywana jest przebudowa kolejnych odcinków: ul. Dubois w Ostrowii Mazowieckiej (0,9 km) i 2,4 km Emilianów-Budy Kupientyńskie; ponadto planowane jest rozpoczęcie budowy mostu na Bugu wraz z dojazdami oraz przygotowanie dokumentacji technicznej na przebudowę odcinka tej drogi po szlaku kolejowym Treblinka-Kosów Lacki,
- we współpracy z samorządami są wykonywane przebudowy wzmacniające nawierzchnię i poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego (zakończone roboty to odcinki drogi nr 802 Latowicz-Seroczyn – 8,7 km, drogi nr 811 – 16, km oraz drogi nr 698), obecnie trwa przebudowa drogi nr 698 na przejściu przez Stok Lacki (2,4 km); w tym roku planowane jest wzmocnienie konstrukcji na odcinku drogi nr 802 Stara Wieś-Żaków-Wielgolas (6,6 km), a ponadto zlecono dokumentację 1,5 km odcinka drogi nr 802 przez miejscowość Latowicz oraz 2 km przejścia przez Siennice; również przebudowywany jest 1 km odcinek drogi nr 803 w miejscowości Wodynie, a na przebudowę pozostałych odcinków tej drogi przygotowywane jest porozumienie z samorządem lokalnym.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin