Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Śro 9:24, 01 Sie 2007
Temat postu:
Inwestycje priorytetowe na kolei do 2013 :
• linia E 65 – zakończenie modernizacji odcinków Gdynia-Warszawa, Katowice-Zebrzydowice oraz Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała-Zwardoń,
• linia E 59 – zakończenie modernizacji na odcinku Wrocław-Rawicz-Poznań-Krzyż-Szczecin,
• linia E 20/CE 20 – Warszawa-Poznań (zakończenie prac), odcinek Łowicz-Skierniewice (zakończenie prac) i odcinek Siedlce-Terespol (modernizacja),
• linia E 30 – zakończenie modernizacji odcinków Opole – Kędzierzyn-Koźle – Gliwice – Zabrze oraz Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna-Horka,
• linia CE 59 – modernizacja odcinka Wrocław-Zielona Góra-Rzepin-Szczecin,
• linia Warszawa-Łódź – zakończenie modernizacji na całej długości,
• linia Psary-Kozłów-Kraków – modernizacja odcinka łączącego CMK z Krakowem,
• linia kolejową nr 8 – modernizacja odcinka Warszawa-Radom-Kielce wraz z budową łącznicy do lotniska Warszawa Okęcie,
• linia kolejową nr 14 – modernizacja odcinka Łódź-Zduńska Wola-Kalisz, • przygotowanie do budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa-Łódź-Kalisz-Wrocław/Poznań.
piechocinski
Wysłany: Śro 9:03, 04 Lip 2007
Temat postu: PLK w nowej strategii
Kluczową rolę na rynku kolejowym Nowa Strategia przypisuje zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP Polskim Liniom Kolejowym. Jej podstawowym celem będzie utrzymanie sieci kolejowej w dobrym stanie i świadczenie usług udostępniania linii kolejowych na równych zasadach wszystkim przewoźnikom kolejowym. Spółka PLK nie będzie podmiotem nastawionym na maksymalizację zysku. Skarb Państwa ,jako jedyny właściciel spółki nie będzie wymagał zwrotów zaangażowanych w spółkę kapitałów w postaci dywidendy. Priorytetowym przeznaczeniem wypracowanych środków będzie finansowanie inwestycji i modernizacji. PLK zostanie wyposażona w majątek do prowadzenia działalności. W procesie porządkowania spraw majątkowych nastąpi zwolnienie dzierżawionej dotychczas przez PKP Cargo infrastruktury kolejowej z której korzystać będą inni przewoźnicy. Będą to w szczególności takie elementy infrastruktury jak stacje techniczne i rozrządowe ,odcinki torów rozrządowych ,manewrowych i ładunkowych ogólnego przeznaczenia. Jednocześnie PLK zostanie wyposażona w majątek niezbędny do przeglądów i utrzymania linii kolejowych oraz wykonywania napraw konserwatorskich. Do PLK zostaną więc włączone podmioty gospodarcze związane z utrzymaniem infrastruktury w tym niektóre zakłady naprawcze infrastruktury.
Strategia zakłada również jednoznaczne rozdzielenie w PLK spraw związanych z eksploatacją infrastruktury kolejowej od procesu inwestycyjnego. Konsekwencją wszystkich tych działań będzie też wyodrębnienie kapitałowe spółki PLK. Nie będzie ona powiązana kapitałowo z żadnym podmiotem gospodarczym. Akcje PLK nie będą mogły być przedmiotem obrotu kapitałowego ,ich jedynym właścicielem będzie skarb państwa ,a PLK nie będzie właścicielem innych podmiotów gospodarczych.
Zakłada się w Strategii że wydatki z budżetu państwa i Funduszu Kolejowego na remonty i utrzymanie infrastruktury kolejowej wyniosą :w roku 2006 -215 mln, a w latach 2007-2009 po 260 mln złotych roczne. Nowa Strategia omawia także wykorzystanie środków unijnych. Szacuje się że całkowita pomoc unijna dla kolejnictwa kształtować się będzie w poszczególnych latach następująco :rok 2006 -2 mld zł ,2007 1,675 mld ,2008 -1,6 mld, 2009-3 mld zł. Od 2010 roku roczne wykorzystanie środków unijnych ma się kształtować na poziomie około 3 mld zł.
Łączne nakłady inwestycyjne na rynku kolejowym wyniosą więc odpowiednio :
-rok2006-3,4 mld
-rok 2007 2,8 mld
-rok 2008 2,9 mld
-rok 2009 5,1 mld
O skali wykorzystania środków unijnych przez sektor kolejowy na przedsięwzięcia inwestycyjne będą decydowały wielkość środków własnych ,środki pozyskane z budżetów państwa i samorządu oraz możliwość pozyskanie środków kredytowych na finansowanie pomostowe. Jeszcze nigdy w historii planowane nakłady w sektorze kolejowym na inwestycje nie były tak znaczące.
_________________
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin