Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EURO 2012 dla nas

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> O WSZYSTKIM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:27, 09 Lip 2007    Temat postu: EURO 2012 dla nas

EURO 2012 dla nas

Kiedy opadł dym radości po decyzji UEFA ,kiedy o ziemię rozbiły się pierwsze entuzjastyczne mrzonki o tym jak to Europa zapłaci za nasze koszty okazji organizowania wspólnie z Ukrainą Mistrzostw Europy .Po tym jak politycy Obozu rządzącego tulili się medialnie do sukcesu ,którym jest wygrana z Włochami czy połączonymi siłami Węgier i Chorwacji .Kiedy już wiemy ,ze Minister Finansów nie znalazła i nie znajdzie łatwo brakujących pieniędzy a skład Komitetu Organizacyjnego jest już znany można na spokojnie powiedzieć o tym co z EURO będziemy mieli MY .Na bok oczywiście odkładam dumę z wiktorii nad Mistrzami Świata czy bratankami z południa ,radość piłkarza i zawziętego kibica tylko skoncentruję się na tym co z EURO możemy mieć MY mieszkańcy aglomeracji warszawskiej.

Czy obok dumy goszczenia piłkarskiej Europy ,wybudowania stadionu Narodowego z odpowiednim zapleczem w Warszawie ( no w końcu na czymś trzeba przecież będzie grać ) co jeszcze zostanie .Czy w 2012 wszystko będzie nie tylko od sportowej strony zamknięte na ostatni guzik ,jak Polska przyjmie zagranicznych gości, co i w jakiej kolejności musi być i będzie zrobione. Dobrze się składa ,ze ostatnio robiłem w Zespole Doradców Gospodarczych sporo opracowań dla Miasta Stołecznego Warszawy i innych miast ,które będą gościć EURO, dla Polskich Linii Kolejowych .Tradycyjnie z uwagą śledzę inwestycje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych a od jesieni ubiegłego roku jako radny Sejmiku Mazowieckiego mam pełny wgląd w to co robi i zrobi w obszarze nie tylko infrastruktury nasze Mazowsze.

Zapowiedziałem już ,ze za kilka dni przedstawimy audyt realizowanych i przygotowywanych inwestycji bez których nie tylko EURO w Warszawie nie może się udać ale także bez najazdu zagranicznych gości choćby dostępność transportowa stanie się główną barierą cywilizacyjnego rozwoju Warszawy i układu metropolitarnego. Infrastrukturą zajmuję się bardzo intensywnie od paru lat i przyznam szczerze ,że zdziwiła mnie medialna nadaktywność polityków a zupełny niedowład szczególnie w nowych warunkach zakłócających i tak już opóźniony proces inwestycyjny w budowaniu merytorycznych zespołów ,wzmacnianiu kadrowym administracji i instytucji ,które na codzięń będą musiały nie tracąc ani jednego dnia stanąć na wysokości niesamowitego wyzwania. Mistrzostwa nie są bowiem aż za 5 lat a tylko de facto za lata tylko lata cztery.

Piszę o tym w dniu gdy kolejny już raz Urząd Zamówień Publicznych nakazał władzom Stolicy powtórzyć przetarg na projekt Mostu Północnego. Nie ma już realnych szans aby Most ten oddano do końca tej kadencji samorządowej. Czyli mówiąc w skrócie Most obiecany jeszcze przez Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w kampanii samorządowej 2002 jak dobrze pójdzie będzie gotowy tuż przed samymi Mistrzostwami. Kiedy więc mogą powstać te obiecywane mosty, które są we wstępnej fazie prac koncepcyjnych skoro po 5 latach przygotowań nie ma jeszcze projektu. Jak zaś się buduje bez dobrego przygotowania i uzgodnień o projektach nie wspomnę ? Niech przestrogą będzie przebudowa i modernizacja Krakowskiego Przedmieścia. Piszę o tym z goryczą i nie szukam winnych bo najważniejsze jest to ,ze końca tych robót nie widać .

Jeśli obiecywana Autostrada A 2 zamiast w węźle warszawskim dalej stoi pod Strykowem a Puławska robi się na odcinku granica Warszawy Energetyczna w Piasecznie i nie ma ostatecznej decyzji lokalizacyjnej dla odcinka Piaseczno do Góry Kalwarii wraz z obwodnicą tego miasta to nie można zakończyć na myśleniu wejdę do Komitetu a potem jakoś to będzie.
Co prawda niektórzy sądzą ,że specjalna ustawa pod EURO zrobiona rozwiąże problemy na których spaliły dotychczasowe inwestycyjne plany ale przestrzegam …Z miesiąca na miesiąc ujawniają się nowe bariery :brak potencjału projektowego i wykonawczego ,galopujące ceny, konflikty z mieszkańcami, ograniczenia ekologiczne ,słabość administracji rządowej i samorządowej.Już teraz mówię szacowany na 24 miliardy złotych koszt EURO 2012 trzeba pomnożyć przez dwa a może i trzy. Trzeba wielkiego wysiłku żeby chociaż to co planowano w infrastrukturze od początku lat 2000 na drogach ,w portach lotniczych czy kolei zrobić na czas. Na nowo jeszcze przed wakacjami ustalić wspólną listę priorytetów dla Państwa, Województwa ,Warszawy i otaczających Gmin i powiatów.

Nie wierzę więc ze na Stadion Narodowy na obecnym Jarmarku Europa dojedziemy drugą linią metra ale wierzę w modernizację systemy transportu szynowego ,wykorzystanie linii średnicowej i uruchomienie nowoczesnej Szybkiej Kolei Miejskiej operującej nowym taborem od Warki do Legionowa ,od Żyrardowa i Sochaczewa do Otwocka i Wołomina. Wierzę w połączenie SKM Lotniska Okęcie z Lotniskiem Modlin .
Przy każdej linii wierzę w zbudowanie nowoczesnego systemu Parkuj i Jedz. Wierzę w budowę Południowej Obwodnicy Warszawy do Puławskiej i obwodnicy Raszyna , budowę przez Bemowo północno zachodniego obejścia drogą ekspresową .Sądzę ,że realnym jest zbudowanie dwujezdniowej Puławskiej wraz obwodnicą Góry Kalwarii ,gdybyśmy wszyscy stanęli na wysokości wyzwań możliwym jest zbudowanie Paszkowianki w powiecie Pruszkowskim i obwodnicy Konstancina Jeziornej .Marzę o tym byśmy zdążyli też zrealizować tak potrzebną planowaną wcześniej trasę NS od węzła Lotnisko Okęcie do Tarczyna. Wierzę ,że realne jest wydłużenie Wału Miedzeszyńskiego aż do ronda w Sobiekursku i dostosowanie Krajowej 17 Warszawa Lublin do standardu drogi ekspresowej wraz z obwodnicą Kołbieli

Piszę ,ze wierzę .Piszę, że realnym może być bo mam w pamięci wszystkie poprzednie plany i ich realizację.. Pamiętam ile wysiłku spotkań ponaglania i wręcz pilnowania kosztowała mnie każda przygotowywana do realizacji koncepcja czy projekt inwestycji. Ile pracy trzeba było włożyć w przygotowywanie programów ,legislację ,organizację procesów.

Po wielomiesięcznych negocjacjach pomiędzy Rządem a Władzami Stolicy w których miałem powiem to z dumą spory udział podpisano porozumienie w sprawie odblokowania komunikacyjnego Portu Lotniczego Okęcie. Może na tym konkretnym przykładzie czytelniku Nad Wisłą zobaczysz przed jakim wyzwaniem stoimy. Piszę stoimy bo nie jest to zadanie dla tej czy następnej władzy. Jest to zadanie dla każdego z nas.

Porozumienie z 19 lutego 2004

Minister Infrastruktury określi najpóźniej w II półroczu 2004 lokalizację dla nowego lotniska dla Warszawy. Strony zakładają ,ze lotnisko zostanie oddane do eksploatacji nie później niż w 2012

Stan realizacji :po kosztownych analizach Minister Transportu nie tylko do dziś nie określił lokalizacji dla nowego lotniska ale wraca do koncepcji rozbudowy Okęcia.



Minister Infrastruktury zapewni połączenie Okęcia szybkim transportem szynowym o dużej częstotliwości ,jego realizacja będzie sfinansowana ze środków budżetu państwa i zostanie zakończona w IV kwartale 2006 roku.
Linia nie jest jeszcze zbudowana .Polskie Linie Kolejowe unieważniły przetarg na wykonanie. Powód najniższa złożona oferta wyższa była o ponad 30 mln złotych niż kosztorys inwestorski.

GDDKiA sfinansuje i zrealizuje do 2006 roku
-odcinek drogi ekspresowej w korytarzu rezerwowanym dla trasy NS od węzła MPL do ulicy Poleczki
-odcinek Poleczki wraz wiaduktem nad linia kolejową
Stan realizacji w tym roku zrobią odcinek Poleczki

Do 2007 roku
odcinek drogi ekspresowej w korytarzu rezerwowanym dla trasy NS węzeł Marynarska
węzeł MPL
-odcinek drogi ekspresowej Poleczki węzeł Lotnisko
-odcinek drogi ekspresowej korytarzu zarezerwowanym dla POW węzeł Konotopa węzeł Opacz –węzeł lotnisko-węzeł Puławska
Stan realizacji trwają wykupy gruntów ,A2 jeszcze nadal pod Strykowem

Warszawa sfinansuje i zrealizuje modernizacje ulicy Poleczki na odcinku od Puławskiej do ul. Osmańskiej ,wykupi i przekaże nieodpłatnie GDDKiA grunty korytarzu węzeł MPL –węzeł Marynarska
PPL zobowiązuje się wybudować i sfinansować połączenia drogowe węzła MPL Okęcie z terminalami ,wybudować podziemną stację kolei pasażerskiej w stanie surowym do końca 2005 roku.
Stan realizacji stacja podziemna z opóźnieniem, Terminal 2 dalej w pełni nie działa.

Pisane w dwa tygodnie po przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji mistrzostw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gość
Gość






PostWysłany: Czw 15:18, 12 Lip 2007    Temat postu:

Witam,
przypadkiem znalazłam to forum.

Jestem ciekawa, jak to Polska ma zamiar powitać kibiców Euro 2012 wjeżdżających od strony Białegostoku?
Myślę,że nie będzie ich mało ze strony Rosji, Litwy, Łotwy, Estonii, Skandynawii.
Jesteśmy na etapie przeprowadzki do Marek, to koszmar nie trasa.
Droga do Młodzieńczej trwa czasem 40 minut-o ile nie ma kolizji.
Wieloletnie zaniedbania zsumowały się tak,że stolicę i obrzeża owładnął paraliż komunikacyjny.


A więc, jak zdobyć finanse, chęci szczere i projekty na drogę : od skrzyżowania trasy toruńskiej i Radzymińskiej aż do węzła w Radzyminie.
Jak najszybciej należy skierować strumienie tranzytowych aut inną trasą.


Pozdrawiam i życzę owocnej pracy Smile[/list]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:30, 12 Lip 2007    Temat postu:

Polecam przeczytanie info o s8 w tym obwodnicy Marek,pozdrowienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:32, 30 Lip 2007    Temat postu: Raport w sprawie EURO dla PGT

Uciekający czas i pieniądze, czyli Euro2012
Raport Janusza Piechocińskiego specjalnie dla „PGT”

Choć od decyzji o przyznaniu Polsce praw do organizacji turnieju EURO 2012 minął już ponad kwartał, temat ten bardziej zajmuje media niż rządzących zajętych głównie bieżącymi wydarzeniami politycznymi.
Do rozpoczęcia Mistrzostw zostało jeszcze raptem 59 miesięcy a stan organizacyjny całego przedsięwzięcia już na starcie przypomina jedną wielka prowizorkę. Czas to pieniądz mówi – polskie porzekadło ale nawet mając pieniądze nie da się kupić uciekającego czasu.

Optymizm i beztroska rządu. Powołanie kolejnego komitetu, tym razem polsko-ukraińskiego, brak konkretnych rozwiązań i decyzji – tak wygląda obraz przygotowań do Euro 2012. Zamiast energicznych działań mamy… pierwszą aferę korupcyjną związaną z urzędnikami mianowanymi przez obecny rząd i coraz mniejszy entuzjazm polityków i urzędników, aby brać na siebie odpowiedzialność za stan przygotowań. Jeśli do tego dodać wyjazdową kompromitację antykibiców warszawskiej Legii na Litwie to można powiedzieć, że w sprawie Euro 2012 jest gorzej niż źle.
Przygotowania do Euro 2012 muszą mieć publiczną i polityczną przed wszystkimi odpowiedzialną TWARZ. Premier tuż po przyznaniu Polsce organizacji Mistrzostw zapowiadał powołanie specjalnego Ministra Koordynatora ds. organizacji Euro. Funkcję tę pełnić będzie, obok stanowiska ministra sportu, Elżbieta Jakubiak, była szefowa gabinetu prezydenta RP. Czy jednak uda się jej nadgonić stracony przez rząd czas i stać się osobą w pełni odpowiedzialną za organizacją piłkarskich mistrzostw, ową TWARZA? Oby tak się stało!
Dotychczasowy brak efektów prac kierowanego przez wicepremiera Przemysława Gosiewskiego komitetu ds. organizacji Euro 2012 nie odbiera rządowi optymizmu. „Prace komitetu idą pełną parą” zapewnia media rzecznik rządu. Tymczasem sztab organizacyjny Euro 2012 nie ma jeszcze zatwierdzonego budżetu na bieżący rok, jest finansowany z rezerw Ministerstwa Sportu. W tym roku sztab miał już trzech szefów. Piotr Gawron zrezygnował z pracy 20 lutego, ponieważ od początku roku nie otrzymywał pensji. Zastąpił go Michał Nykowski, a od 14 maja na czele sztabu stoi Maciej Grześkowiak.
Zgodnie ze strukturą, jaką opracowała UEFA, w Polsce i na Ukrainie powinni zostać powołani koordynatorzy odpowiedzialni za siedem różnych dziedzin związanych z organizacją Euro. Trzy z nich leżą w gestii sztabu organizacyjnego i PZPN, a za cztery odpowiadają ministerstwa. PZPN i sztab mają powołać koordynatorów do spraw komunikacji społecznej, marketingu i promocji oraz budowy stadionów i centrów pobytowych. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji powołuje koordynatora ds. bezpieczeństwa. Ministerstwo Transportu - ds. transportu lądowego i sieci dróg. Ten sam resort lub przedsiębiorstwo państwowe Porty Lotnicze musi wskazać koordynatora do spraw transportu lotniczego. Ministerstwo Gospodarki lub Polska Organizacja Turystyczna odpowiadają za bazę noclegową.
Koordynatorzy w tych samych dziedzinach powinni zostać powołani przez sztaby lokalne w miastach, które będą gościć Euro. Pierwsze kandydatury w dziedzinach, za które odpowiadają sztab przygotowań i PZPN, już są, ale decyzje nie zapadły. Adam Olkowicz (PZPN) i Maciej Grześkowiak (szef sztabu przygotowań) pracują normalnie, jednak na decyzje rządowe nie mają wpływu. Grozi nam więc pierwsze nie dotrzymanie terminów narzuconych przez UEFA już na etapie wstępnych prac przygotowawczych.
Trochę lepiej wyglądają problemy organizacyjne na szczeblu regionalnym i miast gospodarzy Mistrzostw.

Legislacja, czyli lenistwo Sejmu. Specjalna ustawa o Euro 2012 ma być w Sejmie jesienią. Czekają też tam projekty ustaw o partnerstwie publiczno-prywatnym i zamówieniach publicznych, uproszczeniu procesu inwestycyjnego na liniach kolejowych, których uchwalenie powinno pomóc w rozpoczęciu inwestycji związanych z mistrzostwami. Niestety, mimo apeli środowisk pracodawców i ekspertów, posłowie nie rozpoczęli nad nimi prac i wyjechali na wakacje. W tej sytuacji należy przypuszczać, że pierwszy realny termin wejścia w życie nowych rozwiązań to początek 2008 r. Łącznie dla usprawnienia procesów związanych z przygotowaniami do Piłkarskich Mistrzostw znowelizować trzeba (szacunki rządu ) 28 ustaw.

Infrastruktura sportowa. Wciąż nie wiadomo, ile będzie ostatecznie aren zmagań piłkarskich w 2012 r. Piłkarskie federacje chcą rozgrywać mecze na 12, a nie na ośmiu stadionach, a to oznaczałoby dodatkowe inwestycje, które teraz szacowane są na ponad 50 mld zł. Samo województwo śląskie, mimo że nie jest pewne organizacji, liczy na wsparcie przy 40 projektach związanych z Euro 2012. Samorządy chcą finansować inwestycje z budżetu państwa, funduszy UE, budżetów lokalnych i środków inwestorów prywatnych. Możliwe jest wykorzystanie kredytów Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Coraz bardziej niepokojąco wygląda kwestia budowy stadionu narodowego. Opóźnia się konkurs architektoniczny na projekt Narodowego Centrum Sportu w miejscu Stadionu Dziesięciolecia. Organizator, Centralny Ośrodek Sportu, tym razem na 13 sierpnia kolejny raz przesunął termin zgłoszeń, a na listopad - termin opracowania projektu. Wydłużenie to ma związek z aferą korupcyjną wokół przetargu, obecnie wszystkie jego elementy analizuje niezależna kancelaria prawna.
W Ministerstwie Skarbu Państwa powstaje projekt ustawy, według którego inwestorem obiektu ma być Totalizator. Ważna może też być zgoda władz Warszawy na to, by w wieloletnim planie inwestycyjnym miasta wpisać nie 180 mln zł, ale aż 360 mln zł na budowę nowego stadionu Legii przy Łazienkowskiej. To obiekt o połowę mniejszy od Stadionu Narodowego, ale jego projekt jest już gotowy. Inwestycja ma powstać w 2010 r. W czarnym scenariuszu, gdyby Stadion Narodowy nie powstał na czas, będzie można na nim rozegrać choćby mecze grupowe. Jednak wbrew wcześniejszym zapowiedziom, Warszawa jeszcze nie ogłosiła przetargu na wykonawstwo .

Infrastruktura transportowa. Na tle bałaganu organizacyjno-prawnego w rządzie i parlamencie, w infrastrukturze proces przygotowań przebiega spokojniej i w bardziej profesjonalny sposób. Organizacja Euro nałożyło się na realizowany od 2002 r. plan modernizacji polskich szlaków komunikacyjnych także ze środków finansowych Unii Europejskiej. W kierownictwie resortu transportu zatwierdzono zaproponowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad i zarządcę infrastruktury Kolejowej PKP PLK propozycje zmian. Przedyskutowano podstawowe potrzeby transportowe i powiązania komunikacyjne z Ukrainą i między miastami gospodarzami rozgrywek. Zapadają też pierwsze decyzje kończące spory co do lokalizacji i przebiegu planowanych tras.
Minister rozwoju regionalnego Grażyna Gęsicka ustaliła przebieg wschodniej obwodnicy Warszawy przez Wesołą, minister transportu Jerzy Polaczek przeciął trwające od miesięcy dyskusje i zadecydował, że nie będzie żadnych zmian przebiegu Południowej Obwodnicy Warszawy na przedłużeniu trasy A2 koło lotniska na Okęciu. Obie decyzje zwiększają szanse na powstanie sporych fragmentów południowej i wschodniej obwodnicy Warszawy do 2012 r. Rozpoczynają się prace kolejowe na odcinku Warszawa-Praga Legionowo i Warszawa Zachodnia–Lotnisko Okęcie.
(Więcej informacji o transportowej części EURO 2012 w kolejnym Raporcie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
telewidz
Gość






PostWysłany: Śro 18:54, 13 Maj 2009    Temat postu: Re: EURO 2012 dla nas

piechocinski napisał:
EURO 2012 dla nas

Kiedy opadł dym radości po decyzji UEFA ,kiedy o ziemię rozbiły się pierwsze entuzjastyczne mrzonki o tym jak to Europa zapłaci za nasze koszty okazji organizowania wspólnie z Ukrainą Mistrzostw Europy .Po tym jak politycy Obozu rządzącego tulili się medialnie do sukcesu ,którym jest wygrana z Włochami czy połączonymi siłami Węgier i Chorwacji .Kiedy już wiemy ,ze Minister Finansów nie znalazła i nie znajdzie łatwo brakujących pieniędzy a skład Komitetu Organizacyjnego jest już znany można na spokojnie powiedzieć o tym co z EURO będziemy mieli MY .Na bok oczywiście odkładam dumę z wiktorii nad Mistrzami Świata czy bratankami z południa ,radość piłkarza i zawziętego kibica tylko skoncentruję się na tym co z EURO możemy mieć MY mieszkańcy aglomeracji warszawskiej.

Czy obok dumy goszczenia piłkarskiej Europy ,wybudowania stadionu Narodowego z odpowiednim zapleczem w Warszawie ( no w końcu na czymś trzeba przecież będzie grać ) co jeszcze zostanie .Czy w 2012 wszystko będzie nie tylko od sportowej strony zamknięte na ostatni guzik ,jak Polska przyjmie zagranicznych gości, co i w jakiej kolejności musi być i będzie zrobione. Dobrze się składa ,ze ostatnio robiłem w Zespole Doradców Gospodarczych sporo opracowań dla Miasta Stołecznego Warszawy i innych miast ,które będą gościć EURO, dla Polskich Linii Kolejowych .Tradycyjnie z uwagą śledzę inwestycje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych a od jesieni ubiegłego roku jako radny Sejmiku Mazowieckiego mam pełny wgląd w to co robi i zrobi w obszarze nie tylko infrastruktury nasze Mazowsze.

Zapowiedziałem już ,ze za kilka dni przedstawimy audyt realizowanych i przygotowywanych inwestycji bez których nie tylko EURO w Warszawie nie może się udać ale także bez najazdu zagranicznych gości choćby dostępność transportowa stanie się główną barierą cywilizacyjnego rozwoju Warszawy i układu metropolitarnego. Infrastrukturą zajmuję się bardzo intensywnie od paru lat i przyznam szczerze ,że zdziwiła mnie medialna nadaktywność polityków a zupełny niedowład szczególnie w nowych warunkach zakłócających i tak już opóźniony proces inwestycyjny w budowaniu merytorycznych zespołów ,wzmacnianiu kadrowym administracji i instytucji ,które na codzięń będą musiały nie tracąc ani jednego dnia stanąć na wysokości niesamowitego wyzwania. Mistrzostwa nie są bowiem aż za 5 lat a tylko de facto za lata tylko lata cztery.

Piszę o tym w dniu gdy kolejny już raz Urząd Zamówień Publicznych nakazał władzom Stolicy powtórzyć przetarg na projekt Mostu Północnego. Nie ma już realnych szans aby Most ten oddano do końca tej kadencji samorządowej. Czyli mówiąc w skrócie Most obiecany jeszcze przez Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w kampanii samorządowej 2002 jak dobrze pójdzie będzie gotowy tuż przed samymi Mistrzostwami. Kiedy więc mogą powstać te obiecywane mosty, które są we wstępnej fazie prac koncepcyjnych skoro po 5 latach przygotowań nie ma jeszcze projektu. Jak zaś się buduje bez dobrego przygotowania i uzgodnień o projektach nie wspomnę ? Niech przestrogą będzie przebudowa i modernizacja Krakowskiego Przedmieścia. Piszę o tym z goryczą i nie szukam winnych bo najważniejsze jest to ,ze końca tych robót nie widać .

Jeśli obiecywana Autostrada A 2 zamiast w węźle warszawskim dalej stoi pod Strykowem a Puławska robi się na odcinku granica Warszawy Energetyczna w Piasecznie i nie ma ostatecznej decyzji lokalizacyjnej dla odcinka Piaseczno do Góry Kalwarii wraz z obwodnicą tego miasta to nie można zakończyć na myśleniu wejdę do Komitetu a potem jakoś to będzie.
Co prawda niektórzy sądzą ,że specjalna ustawa pod EURO zrobiona rozwiąże problemy na których spaliły dotychczasowe inwestycyjne plany ale przestrzegam …Z miesiąca na miesiąc ujawniają się nowe bariery :brak potencjału projektowego i wykonawczego ,galopujące ceny, konflikty z mieszkańcami, ograniczenia ekologiczne ,słabość administracji rządowej i samorządowej.Już teraz mówię szacowany na 24 miliardy złotych koszt EURO 2012 trzeba pomnożyć przez dwa a może i trzy. Trzeba wielkiego wysiłku żeby chociaż to co planowano w infrastrukturze od początku lat 2000 na drogach ,w portach lotniczych czy kolei zrobić na czas. Na nowo jeszcze przed wakacjami ustalić wspólną listę priorytetów dla Państwa, Województwa ,Warszawy i otaczających Gmin i powiatów.

Nie wierzę więc ze na Stadion Narodowy na obecnym Jarmarku Europa dojedziemy drugą linią metra ale wierzę w modernizację systemy transportu szynowego ,wykorzystanie linii średnicowej i uruchomienie nowoczesnej Szybkiej Kolei Miejskiej operującej nowym taborem od Warki do Legionowa ,od Żyrardowa i Sochaczewa do Otwocka i Wołomina. Wierzę w połączenie SKM Lotniska Okęcie z Lotniskiem Modlin .
Przy każdej linii wierzę w zbudowanie nowoczesnego systemu Parkuj i Jedz. Wierzę w budowę Południowej Obwodnicy Warszawy do Puławskiej i obwodnicy Raszyna , budowę przez Bemowo północno zachodniego obejścia drogą ekspresową .Sądzę ,że realnym jest zbudowanie dwujezdniowej Puławskiej wraz obwodnicą Góry Kalwarii ,gdybyśmy wszyscy stanęli na wysokości wyzwań możliwym jest zbudowanie Paszkowianki w powiecie Pruszkowskim i obwodnicy Konstancina Jeziornej .Marzę o tym byśmy zdążyli też zrealizować tak potrzebną planowaną wcześniej trasę NS od węzła Lotnisko Okęcie do Tarczyna. Wierzę ,że realne jest wydłużenie Wału Miedzeszyńskiego aż do ronda w Sobiekursku i dostosowanie Krajowej 17 Warszawa Lublin do standardu drogi ekspresowej wraz z obwodnicą Kołbieli

Piszę ,ze wierzę .Piszę, że realnym może być bo mam w pamięci wszystkie poprzednie plany i ich realizację.. Pamiętam ile wysiłku spotkań ponaglania i wręcz pilnowania kosztowała mnie każda przygotowywana do realizacji koncepcja czy projekt inwestycji. Ile pracy trzeba było włożyć w przygotowywanie programów ,legislację ,organizację procesów.

Po wielomiesięcznych negocjacjach pomiędzy Rządem a Władzami Stolicy w których miałem powiem to z dumą spory udział podpisano porozumienie w sprawie odblokowania komunikacyjnego Portu Lotniczego Okęcie. Może na tym konkretnym przykładzie czytelniku Nad Wisłą zobaczysz przed jakim wyzwaniem stoimy. Piszę stoimy bo nie jest to zadanie dla tej czy następnej władzy. Jest to zadanie dla każdego z nas.

Porozumienie z 19 lutego 2004

Minister Infrastruktury określi najpóźniej w II półroczu 2004 lokalizację dla nowego lotniska dla Warszawy. Strony zakładają ,ze lotnisko zostanie oddane do eksploatacji nie później niż w 2012

Stan realizacji :po kosztownych analizach Minister Transportu nie tylko do dziś nie określił lokalizacji dla nowego lotniska ale wraca do koncepcji rozbudowy Okęcia.



Minister Infrastruktury zapewni połączenie Okęcia szybkim transportem szynowym o dużej częstotliwości ,jego realizacja będzie sfinansowana ze środków budżetu państwa i zostanie zakończona w IV kwartale 2006 roku.
Linia nie jest jeszcze zbudowana .Polskie Linie Kolejowe unieważniły przetarg na wykonanie. Powód najniższa złożona oferta wyższa była o ponad 30 mln złotych niż kosztorys inwestorski.

GDDKiA sfinansuje i zrealizuje do 2006 roku
-odcinek drogi ekspresowej w korytarzu rezerwowanym dla trasy NS od węzła MPL do ulicy Poleczki
-odcinek Poleczki wraz wiaduktem nad linia kolejową
Stan realizacji w tym roku zrobią odcinek Poleczki

Do 2007 roku
odcinek drogi ekspresowej w korytarzu rezerwowanym dla trasy NS węzeł Marynarska
węzeł MPL
-odcinek drogi ekspresowej Poleczki węzeł Lotnisko
-odcinek drogi ekspresowej korytarzu zarezerwowanym dla POW węzeł Konotopa węzeł Opacz –węzeł lotnisko-węzeł Puławska
Stan realizacji trwają wykupy gruntów ,A2 jeszcze nadal pod Strykowem

Warszawa sfinansuje i zrealizuje modernizacje ulicy Poleczki na odcinku od Puławskiej do ul. Osmańskiej ,wykupi i przekaże nieodpłatnie GDDKiA grunty korytarzu węzeł MPL –węzeł Marynarska
PPL zobowiązuje się wybudować i sfinansować połączenia drogowe węzła MPL Okęcie z terminalami ,wybudować podziemną stację kolei pasażerskiej w stanie surowym do końca 2005 roku.
Stan realizacji stacja podziemna z opóźnieniem, Terminal 2 dalej w pełni nie działa.

Pisane w dwa tygodnie po przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji mistrzostw.

Trzeba byc napreawde beszczelnym jak pani Prezydent Warszawy widząc ja dzis na konferencji cieszącą sie ze to dzieki jej mamy w stolicy EURO2012 hahaha przecierz ta kobieta omało nie doprowadziła ze Warszawa przegrała by z Krakowem chciała sprzedac tereny kumplom z biznesu a stadion ulokowac po za miastem bez dojazdu do niego .Tak beszczelnego polityka na peczki ale Ona przebija wszystkich
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> O WSZYSTKIM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin