|
Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:10, 03 Lip 2007 Temat postu: Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich |
|
|
Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich
Kolej aglomeracyjna zapewnia podstawowe powiązania Warszawy z obszarem województwa mazowieckiego. Siedem linii kolejowych i linia WKD zapewniają bezpośrednie połączenie z wszystkimi miastami powiatowymi okalającymi Warszawę. W komunikacji aglomeracyjnej przewozy kolejowe ukierunkowane są na dojazdy do pracy i nauki przede wszystkim do Warszawy. Pod względem wielkości usług przewozowych do najważniejszych kierunków należą :
-Warszawa-Grodzisk
-Warszawa –Tłuszcz
-Warszawa –Mińsk
-Warszawa-Otwock
-Warszawa-Nasielsk
-Warszawa-Błonie
-Warszawa-Warka
Udział kolei w obsłudze lokalnego ruchu dojazdowego w Aglomeracji Warszawskiej uległ w ostatnich latach stałemu ograniczaniu. Stopień wykorzystania podaży usług przewozowych jest niewielki a jego zwiększeniu nie sprzyjają –dramatycznie niski stan techniczny infrastruktury kolejowej i poważne niedobory taborowe przewoźników. Dokonane w 2005 roku Warszawskie Badanie Ruchu potwierdziło dominację podaży usług transportowych na kierunku Grodzisk –Warszawa trzeba jednak pamiętać , że analizując przeciętną liczbę pasażerów w jednym pociągu przewaga kierunku grodziskiego jest mniejsza i jest pochodną wieloletniej redukcji oferty przewozowej na innych kierunkach .
Liczba pasażerów na kierunku do Warszawy w godzinach szczytu porannego z :
-Grodziska-3125 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu -625 ) ,5 pociągów
-Tłuszcza-2360 (590 ) ,4 pociągi
-Mińska-1820 ( 590 ) ,3 pociągi
-Błonia-1561 (529 ) ,3 pociągi
-Otwocka-1362 (272) ,5 pociągów
-Nasielska – 1561 (520 ) ,3 pociągi
-Warka -783 (392 ) ,2 pociągi
Liczba pasażerów na kierunku z Warszawy w godzinach szczytu porannego do :
-Mińsk-457 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu-229 ),2 pociągi
-Grodzisk-371 (186 ),2 pociągi
-Błonie -336 (168) ,2 pociągi
-Tłuszcz-270 (90 ),3 pociągi
-Warka-228 (228 ),1 pociąg
-Nasielsk -210 (210 ),1 pociąg
-Otwock-209 (105 ) ,2 pociągi
Jak widać z tego zestawienia kierunek Warka osiąga niezłe wyniki w obu relacjach przy jednym pociągu ,zwiększenie częstotliwości przewozów na tym kierunku może znacząco podnieść liczbę pasażerów. Kierunek Otwock przy silnie rozbudowanej sieci powiązań autobusowych ma stosunkowo słabe statystyki przewozowe .Zainteresowanych bliższymi danymi proszę o kontakt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mazowszan
Gość
|
Wysłany: Pon 19:04, 25 Sie 2008 Temat postu: Aglomeracja |
|
|
Szanowny Panie Wiceprzewodniczący gratuluje wystąpienia w TVP3. Jednak chcę kilka słów napisać dot.: przewozów podmiejskich. Słusznie pisze Pan, że kierunek do Warki pod względem ilości przewiezionych pasażerów jest obiecujący: 75% podróżnych na poc osobowe generuja mieszkańcy pow grójecko-piaseczyńskiego (Warka - Piaseczno), liczba podróżnych od września wzrośnie (szkoła), mieszkańcy pracują w Warszawie, Piasecznie. I co z tego, jeżeli liczba poc z roku na rok w relacji Warka - Warszawa jest coraz mniejsza. To dowodzi, że przewoźnikowi, wogóle nie zależy na pasażerach. Tymbardziej dziwi fakt, że władze lokalne też nic nie robią by tych pociągów było więcej. Mieszkańcy powiatu grójeckiego oraz gminy Prażmów NIE MAJA ŻADNEJ alternatywy i ani przewoźnik, ani samorząd nie robi nic, by przynajmniej zniwelować w porze dziennej tak duże przerwy w relacji Warka - Warszawa. Co ciekawe jeżeli z tym problemem zwróci się sam podóżny do przewoźnika odprawiany jest z kwitkiem. Sam podróżny NIC nie może, odsyłany jest od przewoźnika do władz lokalnych. I co z tego wynika? To co widać z roku na rok przerwy między pociągami są coraz większe. W zamian coraz wiecej pojawia się pociągów które nie zatrzymują się na ww terenie (op Czachówka). To przykład lekceważenia mieszkańców przez wszystkich, pomimo, że mieszkańców z roku na rok w strefie podmiejskiej (do 50 km od Centrum) przybywa - wystarczy się w te rejony przejechać. To dowodzi że wielu nie ma wyboru i nie będzie 40km jechał 3h do pracy, pozostaje mu tylko własny środek lokomocji. Czy tak być powinno?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|