Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"OBWODNICA BŁONIA" dw579
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi wojewódzkie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Pią 17:32, 17 Sie 2007    Temat postu: "OBWODNICA BŁONIA" dw579

Szanowny Panie
Jeśli chce Pan się zorientować jak wygląda "racjonalne" planowanie nowych dróg wojewódzkich w XXIw to zapraszam na Forum Błonia
forum.blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=893&sid=ce71dbc805a5d57b0110a7aade83d66f


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:26, 21 Sie 2007    Temat postu:

stale obserwuję tę dyskusję i wielokrotnie bywałem w tej sprawie w Błoniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Śro 12:28, 22 Sie 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
Zwróciłem tylko uwagę ze w planach przestrzennego zagospodarowania trasę tę wprowadził miejscowy samorząd a wywołało to wielkie konflikty wsród mieszkańców.
Prawdą jest, że nasze władze samorządowe z powodu partykularnych celów wprowadziły taki przebieg do mpzp miasta.
Pytanie.

Czy właścicielem drogi wojewódzkiej 579 jest Urząd Marszałkowski czy Gmina Błonie?

Czy Gmina Błonie nie uzgodniła projektu mpzp z omawianym przebiegiem z Urzędem Marszałkowskim zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym?

Czy taki przebieg i takie rozwiązanie drogi tranzytowej –OBWODSNICY WARSZAWY – jest słuszne i zasadne z punktu widzenia interesów Województwa Mazowieckiego?

Nieistotne jest zaproponowanie takiej drogi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jeżeli jest to niezgodne z interesem inwestora. Zapisanie w mpzp nie oznacza wykonania.

Prosty przykład: Czy gdyby Gmina Baranów zapisała w swoim mpzp budowę LOTNISKA – to odpowiednie władze musiałyby ją realizować?

Myśląc i postępując w taki sposób do chodzimy do absurdów – takich jak budowa tej drogi w tym miejscu.

Urząd Marszałkowski mając narzędzia do uzgadniania i opiniowania mpzp mógł zablokować (nie zgodzić się) na tak zaplanowaną inwestycję – niestety tego nie uczynił.

Pan jako ekspert od infrastruktury, piastujący stanowiska w rządowe, a obecnie przedstawiciel mieszkańców Województwa Mazowieckiego (również z Błonia) w Radzie Sejmiku Województwa Mazowieckiego – jako Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i członek Komisji Budżetu i Finansów miał i ma Pan bardzo duży wpływ na planowanie i wykonywanie inwestycji w Województwie Mazowieckim.

Słuchając Pana wypowiedzi na temat dróg w tym rejonie (w Błoniu, w Brwinowie itd.) nie usłyszałem żadnej deklaracji z Pana strony, negującej takie irracjonalne rozwiązania.

Czyli popiera Pan taką politykę budowy dróg – Pana Adama Struzika.

Jako Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska akceptuje Pan rozwiązania niezgodne z obowiązującym Prawem Ochrony Środowiska.

Wprowadzenie tej drogi do mpzp jest nieistotne w chwili obecnej, ponieważ realizacja tej inwestycji teraz odbywa się na podstawie „specustawy”.

Na forum dziwi się Pan, że nie można szybko budować dróg i innej infrastruktury.

Nie ma się co dziwić, jeżeli sami uznajemy paranoiczne rozwiązania za słuszne i jawnie nie przeciwstawiamy się temu.

Cytat:
Sprawa jest na tyle poważna ze trudno prowadzić na jej temat dialog w formie krótkich komunikatów mailowych.


Wcale nie jest trudno prowadzić dialogu na forum – trzeba tylko chcieć.
W dniu 25.08.2007r. Marszałek Województwa Mazowieckiego – Adam Struzik był na spotkaniu z mieszkańcami Błonia i była omawiana sprawa budowy obwodnicy Warszawy przez środek Miasta Błonie.

Retoryka Marszałka była taka sama jak na innych spotkaniach które dotyczyły spornych przebiegów dróg- populistyczny szantaż.
Jak się nie zgodzicie (na idiotyzmy władz) to nie będziecie mieli wcale.
Jaki wybór jest wtedy przed mieszkańcami?
Całkiem prosty – lepiej nie mieć beznadziejnie planowanych dróg na które wydaje się grube miliony z naszych kieszeni.

I dlatego tak trudno wybudować drogę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez radzik dnia Śro 12:42, 22 Sie 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:43, 22 Sie 2007    Temat postu:

Gospodarzem terenu dla organów i instytucji zewnętrznych jest Samorząd Miasta i Gminy Błonie.Za jakim przebiegiem była i jest Rada Miasta ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Śro 23:09, 22 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
Gospodarzem terenu dla organów i instytucji zewnętrznych jest Samorząd Miasta i Gminy Błonie.Za jakim przebiegiem była i jest Rada Miasta ?
Co z tego, że gospodarzem jest Samorząd Gminy?
Miasto nie wybuduje z własnych środków takiej drogi, tę inwestycję finansuje Urząd Marszałkowski z naszych pieniędzy (a Pan to przyklepuje w Komisji Budżetowej).

Radni poprzedniej kadencji popierali utopijną koncepcję poprzedniego Burmistrza (z różnych partykularnych względów).
Nowa Rada nie wiedziała jakim zagrożeniem dla egzystencji Miasta jest tak przeprowadzona droga.
[link widoczny dla zalogowanych]
tereny zamalowane na żółto i ciemnoczerwono -to tereny zabudowy mieszkaniowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:49, 24 Sie 2007    Temat postu:

znam nie tylko te mapy.powtarzam opinię miejscowego społeczeństwa w procesie przygotowania inwestycji reprezentuje Burmistrz i rada Miasta i Gminy.Nie ma przewagi i zwierchności w polityce planistycznej powiat i województwo nad gminą (piszę to w pewnym uproszczeniu).ponieważ gmina planowała przebieg w tej lokalizacji MZDW nie mógł postąpić inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Pią 12:07, 24 Sie 2007    Temat postu:

Ta mapka jest tylko wyróżnikiem "wypaczonej prawidłowości" planowania dróg w tym wojewódzkich.
Tutaj chodzi o zasadność takiej koncepcji.

Błonie nie jest "położone" na Śląsku (miasto koło miasta), gdzie nie ma jak przeprowadzić takiej drogi nie szkodząc sąsiadowi.
Ze wszystkich stron Błonie otaczają pola.

Manipulowanie społeczeństwem dla uzyskania usprawiedliwienia własnych koncepcji jest stare jak świat.

Populistyczna retoryka i szantaż decydentów - jak się nie zgodzicie to nie będziecie mieli - stosowana jest przez władze wojewódzkie.

Czy tak powinien postępować gospodarz, któremu zalęzy na rozwoju województwa?
Świadczy to o braku kompetencji urzedników zajmujących się danymi sprawami.

Dyrektora MZDW wymieniano kilkukrotnie w ciągu kilku lat (wymienił stryjek siekierkę na kijek).
Cytat:
Nie ma przewagi i zwierchności w polityce planistycznej powiat i województwo nad gminą (piszę to w pewnym uproszczeniu).ponieważ gmina planowała przebieg w tej lokalizacji MZDW nie mógł postąpić inaczej.

Przewaga „zwierzchności” polega na tym, że Urząd Wojewódzki dysponuje pieniędzmi na finansowanie tej inwestycji – niema zgody na finansowanie „kuriozalnych” inwestycji - niema samej inwestycji.
Powtórzę przypadek lotniska w Baranowie (zapewne o tym Pan słyszał).

Wobec powyższego Pańska teza, że MZDW nie mógł postąpić inaczej jest błędna.

W procesie przygotowania inwestycji musi dojść do porozumienia władz samorządowych z władzami wojewódzkimi.
Obie te instytucje muszą się kierować priorytetami w swoich założeniach i dość do kompromisowego porozumienia.

Interesem władz wojewódzkich jest wybudowanie drogi tranzytowej –MAŁEJ OBWODNICY WARSZAWY- pozwalającej na swobodny przepływ strumienia transportowego z północy na południe na terenie Gminy Błonie ( gminy Błonie- a nie Miasta Błonie; logicznych rozwiązań chyba nie muszę uzasadniać) .
Połączenia Trasy Katowickiej, Krakowskiej, autostrady A2 z trasą Poznańską i z trasą Gdańską. I takie zadanie stoi przed służbami urzędu marszałkowskiego.

W interesie Gminy Błonie jest uzgodnienie lokalizacji przebiegu takiej drogi zapewniającej zminimalizowanie wpływu jej na środowisko (głównie na mieszkańców), pozwalającej na uzyskanie terenów inwestycyjnych okołodrogowych itp.

Omawiany projekt „średnicy Błonia” nie spełnia żadnego z tych kryteriów, a jedynie wyimaginowane „sukcesy” władz. WYBUDUJEMY DROGĘ.

Zasadnym jest przy tego rodzaju inwestycjach nie ilość, a jakość budowanych dróg.
Jak zapewne Pan wie z doświadczenia – drogi planuje się i buduje na „wieki, wieków”.
Przebiegi obecnych dróg wykształciły się w przeszłości i są tylko modernizowane i udoskonalane.

Dlatego planowanie nowych przebiegów jest tak ważne i wymaga perspektywicznej wyobraźni od urzędników, jak również od „decydentów” którzy akceptują takie inwestycje – czyli również od Pana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:47, 24 Sie 2007    Temat postu:

zostaw moją wyobraznię w spokoju uzgodnijcie w Błoniu jednoznaczną decyzję,nie zastapię braku porozumienia samych mieszkańców i ich reprezentacji.Kazdy wariant wywołuje zdecydowaną kontrakcje jego przeciwników i to jest smutne .Cóż z tego ze mówisz zróbcie dobrze tylko co 2 mieszkaniec Błonia i okolic przez dobrze rozumie coś innego.Bez porozumienia na szczeblu lokalnym nie da się realizować żadnego wariantu i mówię to z pełnym przekonaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Pią 17:41, 24 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
zostaw moją wyobraznię w spokoju

Niestety nie mogę.
Jak już pisałem - pełni Pan ważne funkcje publiczne w których podejmowane są decyzje o zatwierdzeniu lub odrzuceniu danego projektu i przy podejmowaniu decyzji ważna jest wyobraźnia i perspektywiczne myślenie.

Konkretnie pisałem o wyobraźni urzędników planujących przebiegi drogowe – bo to oni tworzą przyszłościowe przebiegi dróg,
wspomniałem również o przydatności tego przymiotu u decydentów – bo to oni weryfikują planowanie urzędników – przyjmując lub odrzucając proponowane rozwiązania.
Jeżeli zabraknie jej u obu stron – to mamy to co mamy.
Niekończące się konflikty, spory, odwołania – co wydłuża proces budowy infrastruktury o którym Pan tak wiele pisze.
Cytat:
Kazdy wariant wywołuje zdecydowaną kontrakcje jego przeciwników i to jest smutne .Cóż z tego ze mówisz zróbcie dobrze tylko co 2 mieszkaniec Błonia i okolic przez dobrze rozumie coś innego.

Jest Pan w błędzie.
Przebieg docelowej obwodnicy poza terenami zabudowy mieszkaniowej nie ma przeciwników.
Zadowala on wszystkich mieszkańców miasta (wszystkie strony konfliktu).
Są tylko dwie grupy które nie chcą realizować takiego rozwiązania:
Burmistrz Miasta i Gminy Błonie
Marszałek województwa Mazowieckiego.


Sprawa wyprowadzenia ruchu tranzytowego z Miasta Błonie jest w uwadze Urzedu Marszałkowskiego od początku 2004r.
Niech się Pan zorientuje, jak w danym temacie urzędnicy posunęli się do przodu.
STOJĄ W MIEJSCU – licząc że wrzawa koło „średnicy Błonia” ucichnie i stosują metody faktów dokonanych.
4 rok (tak intensywnie) pracują i sprawa stoi w miejscu.
Gdyby w 2004r Urząd Marszałkowski wyraźnie zadeklarował budowę obwodnicy poza miastem, argumentując to anachronizmem, głupotą lub elementami króre nie są do zaakceptowania dla takiej drogi przez tereny zabudowy mieszkaniowej - obwodnicę już by budowali.

Proces "papierkowy" dla takiej drogi trwa około 3 lata.
A tak to jesteśmy w punkcie wyjścia.
Cytat:
Bez porozumienia na szczeblu lokalnym nie da się realizować żadnego wariantu i mówię to z pełnym przekonaniem.
Ma Pan w tym punkcie rację, jednak nowy Burmistrz Błonia uparcie i konsekwentnie realizuje politykę poprzednika, ponieważ nie ma własnych rozwiązań i brakuje mu odwagi zrobić coś lepszego.
Służby marszałkowskie popierają go w tym względzie – z zamkniętymi oczami chcą sfinansować taką inwestycję jak przedstawiona na mapce.
Narażając jednocześnie budżet województwa na wydanie kilkudziesięciu milionów złotych które zostaną utopione w beznadziejnej inwestycji.Jak widać na mapce ta droga nie spełni stawianych jej wymagań.

W takich sytuacjach potrzebna jest bezpośrednia reakcja jednostek nadrzędnych –Sejmiku Mazowieckiego.
To Pan jako Radny może zgłosić interpelację w temacie „zasadności omawianej inwestycji” i jako członek Komisji Budżetowej zablokować środki na takie inwestycje.
Jest to nietylko Pański przywilej, ale i prawo.

P.S. Pomijając chęci władz Błonia do budowy obwodnicy poza miastem, to do Urzędu Marszałkowskiego należy priorytetowy głos w tej sprawie – droga wojewódzka, droga tranzytowa, ważny szlak Płn-Płd.
Nie odniósł się Pan do zasadności budowy tej drogi w tym przebiegu, próbuje Pan dyskutować na poziomie – to wasza wina bo społeczeństwo jest skłócone.
Bardzo niski poziom dyskusji.
Szanujmy się wzajemnie Panie Piechociński.
(a jeżeli to są Pańscy asystenci, to niech Pan sobie dobierze lepszych).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:53, 24 Sie 2007    Temat postu:

czy szacunek radny okazuje tylko wtedy gdy podziela Pański pogląd?
Powtarzam interesy gminy na zewnątrz reperezentuje burmistrz i rada.Być może trzeba było wybrać innego burmistrza.Radny wojewódzki nie powinien blokować inwestycji tylko dlatego ze część mieszkańców ma inne zdanie.Gdyby Burmistrz i Rada wystąpiły o zmianę lokalizacji to rozumię gdy to czyni grupa obywateli powinienem się zapytać jakie zdanie reprezentuje przedstawiciel mieszkańców czyli samorząd.Przykro mi ze nie będzie Pan usatysfakcjonowany moją odpowiedzią ale jakieś reguły gry muszą być przestrzegane.Kluczowa reguła to uznanie ze rada i burmistrz wyraża opinie większości mieszkańców.pozdrawiam jp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Pią 22:05, 24 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
czy szacunek radny okazuje tylko wtedy gdy podziela Pański pogląd?
Szanowny Panie
Może mieć Pan odmienne zdanie i nie od tego zależy szacunek.
W poprzednim poście pisałem o rozwinięciu tematu „obwodnica Błonia” w kwestiach merytorycznych, a nie populistycznych.
Cytat:
Powtarzam interesy gminy na zewnątrz reprezentuje burmistrz i rada. Być może trzeba było wybrać innego burmistrza.

Ma Pan rację. Jednakże interesy Województwa reprezentuje Marszałek i Sejmik Wojewódzki.
Pan jest jednym z przedstawicieli Sejmiku.
Chciałem Panu zwrócić uwagę na irracjonalność takiej inwestycji, a Pan ciągle mnie „zbywa” Burmistrzem i Radą. Jaki jest poziom dyskusji – niech sam Pan oceni.
Cytat:
Radny wojewódzki nie powinien blokować inwestycji tylko dlatego ze część mieszkańców ma inne zdanie.

Radny powinien zablokować taką inwestycję, nie z powodu czyjegoś zdania, ale po własnych przemyśleniach i ocenie faktów.

Z powyższego zdania wnioskuję, że jest Pan jednym z propagatorów tego rozwiązania i temu podobnych.

Nie chodzi o to, że część mieszkańców ma inne zdanie – tylko o to- ZDANIE TO JEST SŁUSZNE I ZASADNE.
A w innych postach dziwi się Pan, że inwestycje buduje się długo.
Te inwestycje wykonuje się dla ludzi, a nie „sztuka dla sztuki”

Cytat:
Gdyby Burmistrz i Rada wystąpiły o zmianę lokalizacji to rozumiem gdy to czyni grupa obywateli powinienem się zapytać jakie zdanie reprezentuje przedstawiciel mieszkańców czyli samorząd.

Szanowny Panie
Burmistrz i Radni Brwinowa pragną węzła drogowego na autostradzie A2 koło Brwinowa.

Czy ich pragnienia zostaną spełnione przez GDDKiA, bez zbadania zasadności i efektywności tego przedsięwzięcia?

Cytat:
Przykro mi ze nie będzie Pan usatysfakcjonowany moją odpowiedzią ale jakieś reguły gry muszą być przestrzegane.

Ma pan rację. Nie jestem usatysfakcjonowany zajmowanym przez Pana stanowiskiem.

Odpowiada Pan wymijająco na temat „drogowego węzła gordyjskiego” w Błoniu, przyjmując założenie, że władze gmin planują i budują drogi wojewódzkie – urząd marszałkowski tylko fizycznie je realizuje.
Czysta fikcja.

Szanowny Panie Radny
W Ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa można przeczytać:
Cytat:
Art. 6.
1. Samorząd województwa:
1) wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność,
2) dysponuje mieniem wojewódzkim,
3) prowadzi samodzielnie gospodarkę finansową na podstawie budżetu.
2. Województwo ma osobowość prawną.
3. Samodzielność województwa podlega ochronie sądowej.
Samorząd województwa wykonuje określone zadania w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, więc odsyłanie w temacie tej inwestycji (która jest inwestycją wojewódzką) do urzędów gminy jest nieporozumieniem.

W cytowanym poniżej artykule obowiązującego prawa:
Cytat:
Art. 14.
1. Samorząd województwa wykonuje zadania o charakterze wojewódzkim określone ustawami, w szczególności w zakresie:
1) edukacji publicznej, w tym szkolnictwa wyższego,
2) promocji i ochrony zdrowia,
3) kultury i ochrony zabytków,
4) pomocy społecznej,
5) polityki prorodzinnej,
6) modernizacji terenów wiejskich,
7) zagospodarowania przestrzennego,
8 ochrony środowiska,
9) gospodarki wodnej, w tym ochrony przeciwpowodziowej, a w szczególności wyposażenia i utrzymania wojewódzkich magazynów przeciwpowodziowych,
10) transportu zbiorowego i dróg publicznych,
11) kultury fizycznej i turystyki,
12) ochrony praw konsumentów,
13) obronności,
14) bezpieczeństwa publicznego,
15) przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji lokalnego rynku pracy.
2. Ustawy mogą określać sprawy należące do zakresu działania województwa jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez zarząd województwa.
3. Ustawy mogą nakładać na województwo obowiązek wykonywania zadań z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.

Do samorządu województwa należy w szczególności zagospodarowanie przestrzenne, ochrona środowiska, transport zbiorowy i drogi publiczne.

Droga wojewódzka nr 579 jest zadaniem samorządu województwa i tutaj również nieporozumieniem jest przerzucanie odpowiedzialności na władze gminy.
Cytat:
Kluczowa reguła to uznanie ze rada i burmistrz wyraża opinie większości mieszkańców.

W tym przypadku nie jest to kluczowa regułą, ma Pan pomimo wieloletniego doświadczenia w polityce mylne wyobrażenie o samorzadzie i jego zadaniach tak samorzadu gminnego jak i wojewódzkiego.

Przytoczę jeszcze raz jakie przesłanki powinny grać główną przy planowaniu tego rodzaju inwestycji:
Cytat:
Interesem władz wojewódzkich jest wybudowanie drogi tranzytowej –MAŁEJ OBWODNICY WARSZAWY- pozwalającej na swobodny przepływ strumienia transportowego z północy na południe na terenie Gminy Błonie ( gminy Błonie- a nie Miasta Błonie; logicznych rozwiązań chyba nie muszę uzasadniać) .
Połączenia Trasy Katowickiej, Krakowskiej, autostrady A2 z trasą Poznańską i z trasą Gdańską. I takie zadanie stoi przed służbami urzędu marszałkowskiego.

W interesie Gminy Błonie jest uzgodnienie lokalizacji przebiegu takiej drogi zapewniającej zminimalizowanie wpływu jej na środowisko (głównie na mieszkańców), pozwalającej na uzyskanie terenów inwestycyjnych okołodrogowych itp.

Omawiany projekt „średnicy Błonia” nie spełnia żadnego z tych kryteriów, a jedynie wyimaginowane „sukcesy” władz. WYBUDUJEMY DROGĘ.

Pozdrawiam i życzę dobrego samopoczucia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:19, 25 Sie 2007    Temat postu:

niedawno odbyły się w Błoniu wybory jedną z kluczowych spraw był przebieg obwodnicy.Powtarzam na zewnątrz opinię mieszkańców reprezentuje Rada Miasta i burmistrz.Proponuje więc w pierwszej kolejności ich przekonać do zmiany poglądów...pozdrawiam jp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Sob 21:27, 25 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
niedawno odbyły się w Błoniu wybory jedną z kluczowych spraw był przebieg obwodnicy.

Wybory samorządowe odbyły się tak samo jak w całym kraju.
W II turze wybór (związany z budową tej „średnicy”) był między „ostrzem a obuchem”. Z której strony nie patrzeć, i tak dostaniesz.

Mieszkańcy za poprzedniego burmistrza zostali podzieleni, zgodnie z zasadą „dziel i rządź”, niedoinformowani lub wręcz zmanipulowani.

Cytat:
Powtarzam na zewnątrz opinię mieszkańców reprezentuje Rada Miasta i burmistrz.Proponuje więc w pierwszej kolejności ich przekonać do zmiany poglądów

Można przekonywać, co mieszkańcy usilnie, intensywnie i bezustannie od początku 2004r to czynią (ostatnio spotkanie z Marszałkiem 25.06.2007r).

W poprzedniej kadencji mieszkańcy również przekonywali Burmistrza i Radę przez 3 lata.
Niestety argumenty merytoryczne poległy w starciu z partykularyzmem poprzedniej Rady.

Obecne władze (Burmistrz, Marszałek) uparcie realizują swoje irracjonalne pomysły – chcą budować tą drogę.

W chwili obecnej firma wybrana w przetargu opracowuje projekt tego przebiegu.
MZDW ogłosiło przetarg na wykonanie projektu obwodnicy zachodniej Grodziska Mazowieckiego która ma być powiązana ze „średnicą Błonia”.

Według Pańskich wypowiedzi - Jeżeli, nie da się przekonać władzy samorządowej w Gminie – to Urząd Marszałkowski wybuduje takie kuriozum, które nie będzie spełniało podstawowych wymagań drogi tranzytowej.
I wtedy wszyscy winni, będą się tłumaczyli, że władze Gminy tak zadecydowały.

Kompletna paranoja.

Czy Pan jako Radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego nie jest władny pomóc mieszkańcom Błonia w omawianej sprawie?
Przeciąć te idiotyczne pomysły budowy drogi tranzytowej przez środek miasta, jako fachowiec wyrazić negatywną opinię o tego typu inwestycjach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gwarek
Gość






PostWysłany: Czw 22:23, 30 Sie 2007    Temat postu:

Panu Piechocińskiemu zabrakło argumentów merytorycznych
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:15, 08 Wrz 2007    Temat postu:

przykro mi ale zanim będą argumenty merytoryczne musi być reprezetatywna strona dialogu,społeczność Błonia jest podzielona a władze samorządowe mają odmienne zdanie niż autor postu,w planach przestrzennego zagospodarowania miasta i gminy jest zabezpieczony korytarz w wersji poprzedniego i obecnego burmistrza nie ma według komitetu protestacyjnego.Marszałek czy radny województwa mazowieckiego nie wyznacza przebiuegu planowanej inwestycji dlatego ap[elowałem do autora nicku aby jeśli to możliwe uzgodnić to wmieście i gminie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi wojewódzkie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin