|
Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:37, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
pozostajem przy swoich pogladach proponujesz blokowanie tej inwestycji wposzukiwaniu lepszego rozwiazania czyli kolejne 10 lat dyskusji ja jestem zwolennikiem budowania bo wszystko jest lepsze niż to co dziś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radzik
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Błonie
|
Wysłany: Pon 16:07, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | pozostajem przy swoich pogladach proponujesz blokowanie tej inwestycji wposzukiwaniu lepszego rozwiazania czyli kolejne 10 lat dyskusji |
Szanowny Panie.
Wydaje się słuszna zasada: że kto popełnia błędy – powinien je naprawić.
Błędy zostały popełnione przez:
Władze wojewódzkie: urzędników, kierowników, decydentów itp.
Władze gminy: radnych, burmistrza.
I jak najszybciej te błędy powinny zostać naprawione. Popieranie (nawet ideowe) utwierdza „nieudolnych” urzędników w ich racji i skazuje problem na rozstrzygnięcia sądów i stratę czasu.
Sprawa przebudowy drogi 579 ( w nowym systemie) toczy się od 2003r.
W początkach 2004 r. Mieszkańcy wskazywali irracjonalność rozwiązania proponowanego przez burmistrza i radnych Błonia – przeprowadzenia takiej drogi, o takim znaczeniu przez środek miasta.
Wysyłali pisma do Posłów, Senatorów, Marszałka Struzika, jego urzedników; przekonywali Burmistrza, radnych – powiadamiając ich o zagrożeniach jakie ruch samochodowy na tej drodze spowoduje dla mieszkańców Błonia, jak również wykazywali małą przydatność lub całkowity brak przydatności takiego rozwiązania dla Województwa Mazowieckiego.
Wysłąno setki pism i informacji, w 2005r wykazano jedną z możliwości poprowadzenia tej drogi poza zabudową mieszkaniową – przez pola.
Została ona pozytywnie oceniona przez Urząd Marszałkowski- Departament Nieruchomości i Infrastruktury w 06.2004r., GDDKiA i inne jednostki.
Dotarłem do tego pisma i pozwolę sobie go przytoczyć:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli ponad 3,5 roku temu Urząd Marszałkowski wiedział o problemie i możliwościach jego rozwiązania.
I co się stało .
NIC.
W 08.2006 powstała koncepcja (ja to nazywam mydleniem oczu) – zaakceptowana przez ówczesnych radnych i przesłana do Urzedu Marszałkowskiego
[link widoczny dla zalogowanych]
I co się stało.
NIC
Mamy dzisiaj rok 2007.
W dalszym ciągu planuje się taką drogę przez Miasto- GDZIE TU ROZUM I LOGIKA.
[link widoczny dla zalogowanych]
I oszukani mieszkańcy są znowu w punkcie wyjścia.
Mogę śmiało powiedzieć, że z powodu indolencji urzędników Urzędu Marszałkowskiego – straciliśmy wszyscy 4 lata.
Można zwalać problem na władze gminy.
Jednak jest to droga wojewódzka i Marszałek odpowiada i ponosi koszty – racjonalności i budowy.
Pisze Pan o 10 latach trwania inwestycji drogi klasy G o długości 2km.
Pański tytuł „fachowca od infrastruktury” – jest mocno naciągany, skoro pisze Pan o takich terminach.
Chociaż jestem w temacie od kilku lat nie uznaję się za fachowca, lecz mógłbym stwierdzić, że wiedzę posiadam większą ( nie w tym leży rzecz – aby licytować się tytułami).
Pisałem już o tym, w którymś poście.
Inwestycja drogowa takiej drogi o takiej długości może trwac lub powinna trwać -maksymalnie 3 lata.
Niedołęstwo urzędników tworzy legendy o dziesięcioleciach budowania dróg.
Cytat: | W projekcie ustawy budżetowej na 2008 rok w zakresie budownictwa drogowego przewiduje się:
3. Wyprowadzenie ruchu drogowego z obszarów miejskich.
Wyprowadzenie ruch drogowego z obszarów miejskich realizowane będzie przez budowę obwodnic miast i miejscowości w ciągach dróg krajowych. Projekty do realizacji wybierane są w oparciu o kryteria ruchowe, uciążliwość ruchu dla mieszkańców oraz wpływ na zmniejszenie liczby wypadków drogowych. |
W programach i dokumentach pisze się idylliczne formułki, które później pozostają tylko martwymi zapisami, ponieważ urzędnicy i tak robią swoje – budują tam gdzie chcą.
Szanowny Panie
W dyskusji z Panem nie chodzi mi o jakieś partykularne interesy jednego czy kilku mieszkańców Błonia.
Zapewne przyglądał się Pan mapce którą zamieściłem na tym forum.
Przeprowadzenie takiej drogi w tym przebiegu posiada tylko same minusy:
- Brak płynności i przepustowości tej drogi związanej z węzłem autostrady A2 (8 skrzyżowań + wyjazdy z posesji),
- Planowana trasa tranzytowa przez miasto naruszać będzie obowiązujące przepisy prawa ochrony środowiska, przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- Zagrożenie zwiększeniem wypadkowości,
- Zagrożenie środowiskowe (spaliny, hałas, wibracje) dla mieszkańców Miasta Błonie,
- Podział Miasta na małe enklawy,
- Zagrożenie katastrofą ekologiczną (droga przebiega 100m od oczyszczalni w Błoniu),
- I wiele innych ujemnych aspektów
Jeżeli mamy działać zgodnie z programami Państwa, Województwa Mazowieckiego i przepisami prawa – ta droga w takim przebiegu niema racji bytu.
Widac to gołym okiem.
Jak najszybsze wycofanie się z tego pomysłu i rozpoczęcie budowy prawidłowej obwodnicy przyniesie miastu, jego mieszkańcom, urzędnikom województwa i kierowcom same korzyści.
Trawnie w sporze z góry skazanym na przegraną, naraża wszystkich na stratę czasu – czyli może być te 10 lat o których Pan wcześniej pisał.
Cytat: | ja jestem zwolennikiem budowania bo wszystko jest lepsze niż to co dziś |
Ja także jestem zwolennikiem budowania, ale nie po „trupach” i racjonalnie zgodnie z logiką i prawem.
Czasu jest jeszcze dość dużo,
droga ta jest we wstępnej fazie projektowania, można szybko i tanio zmienić.
Zmiany w planach są najszybsze i najtańsze, ponieważ zaawansowanie pieniędzy w projekty, pozwolenia, wstępne prace – zostaną bezpowrotnie stracone, jeżeli okaże się – że mieszkańcy mieli rację i zgodnie z prawem takiej drogi w tym miejscu nie można budować, a czas minie bezpowrotnie.
Planuje się, buduje i wydaje państwowe pieniądze – nie sztuka dla sztuki – lecz po to, aby racjonalnie coś poprawić, usprawnić i żeby to było trwałe na lata. Droga takiej klasy, nie jest inwestycją na kilka lat – ale na „wieczność”; dzisiejsze drogi w większości biegną przebiegami które ustalona w przeszłości.
Zapewne, „obwodnica Rospudy” była prekursorem w ETS, mogę prognozować, że budowa takiej małej „dróżki” w Błoniu również ma szansę na dotarcie do Trybunału Sprawiedliwości i to może spowodować te 10 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:01, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Sorki ale pozostaję przyswoim zdaniu wszystko jest lepsza niz to co jest a na alternatywne projekty takze nie ma akceptacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
i105n2k
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:49, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
W dalszym ciągu planuje się taką drogę przez Miasto- GDZIE TU ROZUM I LOGIKA.
[link widoczny dla zalogowanych]
I oszukani mieszkańcy są znowu w punkcie wyjścia.[/quote]
Fioletowe kwadraty to planowany przez urzędników przebieg trasy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radzik
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Błonie
|
Wysłany: Śro 18:32, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
piechocinski napisał: | Sorki ale pozostaję przyswoim zdaniu wszystko jest lepsza niz to co jest |
Nie wszystko jest lepsze.
Planuje i wydaje się pieniądze na coś nowego, aby poprawić stan obecny.
A Pan twierdzi, że trzeba wybudować trasę która przynosi same destrukcyjne działania.
Posiada Pan rozdwojenie jaźni.
Popiera Pan jako Poseł program Rządu,
Cytat: | 3. Wyprowadzenie ruchu drogowego z obszarów miejskich.
Wyprowadzenie ruch drogowego z obszarów miejskich realizowane będzie przez budowę obwodnic miast i miejscowości w ciągach dróg krajowych. Projekty do realizacji wybierane są w oparciu o kryteria ruchowe, uciążliwość ruchu dla mieszkańców oraz wpływ na zmniejszenie liczby wypadków drogowych. | a jako Piechociński popiera Pan niezgodne z tym programem irracjonalne rozwiązania.
Cytat: | a na alternatywne projekty takze nie ma akceptacji |
na jakie alternatywne projekty - żadnych alternatywnych projektów nie ma.
Kto ma nieakceptowac projektów których niema.
Pisze Pan tylko po to, aby pisac
Nie wypowiada się Pan merytorycznie na kwestie poruszane przeze mnie
i105n2k napisał: | Fioletowe kwadraty to planowany przez urzędników przebieg trasy ? |
Przebieg tej planowanej trasy jest na stronie 2 w tej zakładce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|